КОНЦЕПЦІЯ «IAAF KIDS' ATHLETICS» ТА ЇЇ ВПЛИВ НА СПОРТИВНИЙ ВІДБІР ДО ЗАНЯТЬ ЛЕГКОЮ АТЛЕТИКОЮ
Анотація
Мета дослідження: визначити перспективи впровадження концепції «IAAF Kids' Athletics» та її вплив на спортивний відбір до занять легкою атлетикою. Методи дослідження: аналіз та узагальнення літературних джерел та програмно-нормативних документів, соціологічні методи дослідження, узагальнення та систематизація результатів. Організація дослідження. Дослідження проводилось на базі комунального позашкільного закладу спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву № 3 з легкої атлетики Дніпровської Міської Ради міста Дніпро. У досліджені брали участь тренери-викладачі з легкої атлетики, які стали респондентами наукової роботи. Результати дослідження. В ході дослідження було встановлено, що розроблена Міжнародною асоціацією легкоатлетичних федерацій (IAAF), нині World Athletics, концепція «IAAF Kids’ Athletics» є повністю модернізованою системою новітніх поглядів, щодо використання спортивних засобів в легкій атлетиці для дітей віком від 4 років. В концепції для її реалізації розроблено ряд методичного забезпечення, а саме: програма «IAAF Kids’ Athletics», картки навичок, буклет (паспорт) для відстежування результатів прогресу, різні методичні посібники, фільми та промо-матеріали і інше, що є у відкритих джерелах World Athletics. Дана концепція спрямована на заклади загальної освіти, але з можливим використанням і інших закладів, що не суперечать меті і завданням концепції. Проведене соціологічне дослідження виявило, що повна, або часткова обізнаність тренерів- викладачів відносно впровадженої концепції склала 66,6%. Не зважаючи на висвітлені показники, лише 9,5% респондентів організовують навчально- тренувальний процес в межах запропонованої концепції і 28,6% опитуваних частково використовують її. Більшість тренерів-викладачів відають перевагу залученню дітей відповідно до концепції, враховуючи бажання дитини займатися спортом, відходячи від загальноприйнятої системи відбору на етапі початкової підготовки. При цьому 81,0% респондентів заперечують залучення дітей раннього віку і введення їх в раню спеціалізацію.
Посилання
2. Бобровник В. І., Совенко С. П., Колот А. В. Легка атлетика: навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю.
Київ : Логос, 2019. 192 с.
3. Долбишева Н. Г., Мустяца С. Є. Система спортивного набору як основа відбору та орієнтації в легкій атлетиці на етапі початкової підготовки. Здоров'я, фізичне виховання і спорт: перспективи та кращі практики. Київ, 2021. С. 71–75.
4. Долбишева Н. Г, Мустяца С. Є. Спортивний відбір на сучасному етапі спортивної підготовки. Збірник наукових праць Вінницького державного педагогічного університету «Фізична культура, спорт та здоров’я нації». Вінниця, 2022. № 13(32). С. 160–174.
5. Моїсеєв С. О. Сучасні підходи до проведення уроків фізичної культури в загальноосвітній школі. Педагогічний альманах. 2017. № 34. С. 62–71.
6. Єднак В., Єднак Г. «Дитяча легка атлетика» – варіативний модуль навчального предмета «фізична культура». Матеріали VІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції Медико-біологічні проблеми фізичного виховання різних груп населення. Кременець ‒ Луцьк, 2022. С. 37–40.
7. Павлось О. О. Результати експериментальної перевірки програми з використанням засобів проекту «Дитяча легка атлетика ІААФ» на уроках фізичної культури. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2018. В.152(2). С. 150–153.
8. Ababei C. Study Regarding The Introduction of The Concept ”IAAF Kids' Athletics” in The Primary School in Physical Education Lessons. Scientific Journal of Education, Sports, and Health. 2017. Vol. 18, № 1. Р. 80–94.
9. Abhaydev C., Bhukar J., Thapa K. Effects of IAAF Kid’s Athletics Programme on Psychological and Motor Abilities of Sedentary School Going Children. Teorìa ta Metodika Fìzicnogo Vihovanna. 2020. Vol. 20, № 4. Р. 234–241.
10. Сillik I., Willweber T. Influence of an exercise programme on level of coordination in children aged 6 to 7. Journal of Human Sport and Exercise. 2018. Vol. 13. № 2. Р. 455–465.
11. Dr. Nader I. The effect of using the international athletics federation program for children to develop some physical abilities and teach running, jumping and throwing skills to primary school students in palestine and jordan – «A comparative study». Journal of Hunan University Natural Sciences). Open Access Article. 2022. Vol. 49 № 5. Р. 762–786.
12. Gozzoli С., Locatelli Е., Massin D., Wangemann В. IAAF kids’ athletics «A team event for children». International association of athletics federations. 2002. Р. 82.
13. Jakubіk J. Influence of kids‘athletics and athletic movement games on the development of general physical performance of pupils in the primary education. Journal of Physical Education and Sport. 2023. Vol. 23. № 1. Р. 219–228.
14. Оfficial site Worldathletics. Get started with Kids' Athletics at your school or club. URL: https:// worldathletics.org/kids-athletics
15. Оfficial site Worldathletics. Teaching Kids Athletics. URL: https:// worldathletics.org/kids-athletics/teaching-athletics
16. Оfficial site Worldathletics. Kids Athletics Introduction. URL: https://worldat hletics.org/news/news/kidsathletics-introduction
17. Petros B., et al. The effect of IAAF Kids Athletics on the physical fitness and motivation of elementary school students in track and field. Journal of Physical Education and Sport. 2016. Vol. 16. № 3. Р. 883–896.
18. Willweber T. Effectiveness of the “IAAF KIDS'ATHLETICS PROJECT” in levelling changes of general physical performance among boys of early school age. Journal of Physical Education & Health-Social Perspective. 2016. Vol. 5 № 8. Р. 21–28.