ВПЛИВ СЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ ЗІ СПОРТИВНИХ ІГОР НА ФІЗИЧНУ ПІДГОТОВЛЕНІСТЬ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
Анотація
В учнів середнього шкільного віку простежується тенденція до зниження бажання займатися фізичними вправами, особливо на уроках фізичної культури. Тому слід розширювати секційні заняття, на яких учням надається можливість займатися тими спортивними іграми, які їм цікаві, від яких вони отримують задоволення.
Метою дослідження є розробка та експериментальне обґрунтування методики проведення секційних занять засобами спортивних ігор зі школярами середнього шкільного віку. Об’єкт дослідження – навчально-тренувальний процес секційних занять зі спортивних ігор (баскетбол, волейбол). Суб’єкт дослідження – хлопці 6-х класів Новомиколаївського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад" Токмацької районної ради Запорізької області. Предмет дослідження – показники фізичної підготовленості дітей середнього шкільного віку. Для оцінки впливу секційних занять зі спортивних ігор на фізичну підготовленість дітей середнього шкільного віку, нами був проведений аналіз динаміки показників фізичної підготовленості хлопчиків 6-х класів. Це дозволило виявити позитивний вплив занять цих спортивних ігор на рухові здібності. Учні контрольної групи відвідували лише уроки з фізкультури, учні експериментальної групи 1 – секцію з волейболу; учні експериментальної групи 2 – секцію з баскетболу. Динаміка початкових і прикінцевих значень фізичної підготовленості контрольної групи протягом дослідження статистично значимої різниці не показала. Хоча загальне покращення за тестами відбулось, крім результату в нахилі тулуба вперед (на початку – 12,2±0,25 см, наприкінці дослідження – лише 12,1±0,48 см). Усі показники лишились на тому самому функціональному рівні. У школярів 6-х класів, які відвідували секційні заняття зі спортивних ігор, відбулись позитивні зміни за результатами всіх показників фізичної підготовленості протягом дослідження. Результати дослідження рекомендовані для практичного використання в системі фізичного виховання дітей шкільного віку.
Посилання
2. Круцевич Т.Ю., Воробйов М.І., Безверхня Г.В. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків та молоді. Київ: Олімпійська література, 2011. 224 с.
3. Круцевич Т.Ю., Трачук С.В. Нормативні основи сучасної системи фізичного виховання різних груп населення України. Спортивний вісник Придніпров’я. 2017. № 1. С. 184-188.
4. Романенко В.А. Диагностика двигательных способностей. Донецк: ДонНУ, 2005. 290 с.
5. Сергієнко Л.П. Спортивна метрологія: теорія і практичні аспекти: підручник. Київ: КНТ, 2010. 776 с.
6. Сергієнко Л.П. Тестування рухових здібностей школярів. Київ: Олімпійська література, 2001. 439 с.
7. Тищенко В.А., Доля О.О. Особливості психофізичного розвитку школярів молодшого віку. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : Зб.наукових праць. Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. Вип. 5К (61)15. С. 243–246.
8. Тищенко В.А. Спортивные игры как оптимизатор системы внешнего дыхания школьников. Современное состояние и тенденции развития физической культуры и спорта: межд. науч.-практ. конф. НИУ «БелГУ» ; под общ. ред. И.Н. Никулина. Белгород : ИД «Белгород» НИУ «БелГУ», 2015. С.150–154.
9. Шамардина Г.М. Основи теорії та методики фізичного виховання. Дніпропетровськ: Пороги, 2007. С. 266–286.