ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМПЛЕКСНОГО ВИКОРИСТАННЯ РІЗНИХ ВИДІВ ФІЗИЧНИХ ВПРАВ У ПІДВИЩЕННІ РІВНЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТОК 18-19 РОКІВ
Анотація
Вивчено особливості зміни показників фізичної підготовленості студентів 18-19 років в умовах вищого навчального закладу під впливом методики комплексного використання різних видів фізичних вправ. У дослідженні брали участь студентки 2 курсу Запорізького національного університету. Оцінка показників фізичної підготовленості проводилася за такими тестами: біг 100 м, с; човниковий біг 3х10 м, с; нахил з положення сидячи ноги порізно, см; стрибок в довжину з місця, см; піднімання у висі на низькій перекладині, кіл-ть разів; біг 500 м, хв. Встановлено, що в процесі занять за традиційною програмою не відзначається достовірних змін їх швидкісних, швидкісно-силових, силових здібностей, рівня розвитку витривалості, гнучкості та сили. Навпаки, включення до навчального процесу з фізичного виховання методики комплексного використання різних видів фізичних вправ сприяло достовірному поліпшенню всіх показників фізичної підготовленості студенток експериментальної групи, які були краще, ніж на початку дослідження і в порівнянні з дівчатами контрольної групи. Доведено, що комплексне використання різних видів фізичних вправ в навчальному процесі з фізичного виховання студенток 2 курсу є більш ефективним, ніж заняття за традиційною програмою. Загалом отримані результати свідчили про високу ефективність різних видів фізичних вправ в навчальному процесі студенток 18-19 років в умовах вищого навчального закладу.
Посилання
2. Берест О.О. Застосування системи вправ із фітнес-аеробіки на заняттях з фізичного виховання у вищих навчальних закладах / О.О.Берест // Тези науково-теоретичної конференції викладачів, аспірантів, співробітників та студентів кафедри фізичного виховання і спорту. – Суми, 2013. – № 11. – С. 49–51.
3. Бойко Д.В. Удосконалення фізичного виховання зі спортивною спрямованістю студентів вищих навчальних закладів: автореф. дис. канд. наук з фіз. вих. і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / Д.В.Бойко: ЛДУФК. – Львів, 2013. – 20 с.
4. Грициляк С. Вплив засобів баскетболу на стан фізичної підготовленості студентів / С.Грициляк, Б.Зубрицький // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: зб. наук. праць – 2011. - №2 (14). - С.53-56.
5. Дух Т.І. Порівняльний аналіз рівня фізичної підготовленості студентів вищих навчальних закладів / Т.І.Дух // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 8. – С. 39–43.
6. Завйська В. Динаміка показників сили та гнучкості при шейпінг-тренуваннях студенток ЛКА / В.Завйська, І.Блащак // Проблеми формування здорового способу життя молоді: матеріали III Всеукр. наук.-практ. конф. студентів, магістрів та аспірантів – Львів : Вид. центр ЛНУ ім.Франка, 2011. – С.323–325.
7. Захаріна Є.А. Використання засобів настільного тенісу в процесі фізичноо виховання студентів / Є.А.Захаріна, Т.А.Глоба // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. пр. – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2011. – №4. – С.73 – 76.
8. Зорина А. Влияние спортивного туризма на формирование физических качеств / А.Зорина // Сучасні фітнес-технології у фізичному вихованні студентів: Матеріали II Міжнар. наук.-практ. конф. студентів, аспірантів і молодих учених – Т. I. – К. : НАУ, 2013. - С.28 – 30.
9. Красуля М.А. Исследование влияния занятий аэробикой на физическую подготовленность студенток / М.А.Красуля // Физическое воспитание студентов – 2011. – №2. – С.54 – 57.
10. Романенко В.В. Вплив різних режимів рухової активності на фізичний стан студенток вищих навчальних закладів гуманітарного профілю: дис. канд. наук з фіз. вих. і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / В.В.Романенко. – Вінниця, 2003. – 220с.
11. Савчук С.А. Корекція фізичного стану студентів технічних спеціальностей в процесі фізичного виховання: автореф. дис. канд. наук з фіз. вих. і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення – Рівне, 2002. – 22 с.
12. Сидорова Т.В. Морфо-функціональні особливості та рухові якості студентів різних спортивних спеціалізацій / Т.В.Сидорова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. пр. за ред. Єрмакова С.С. – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2011. –№6. – С. 116-118.
13. Терещенко О.В. Вплив занять плаванням на фізичну підготовленість студентів основної медичної групи: автореф. дис. на здобуття ступеня канд. наук з фіз. виховання та спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / О.В.Терещенко. – Х., 2011. – 21 с.
14. Фоменко Е.В. Сравнительный анализ физической подготовленности и двигательно –координационных способностей студенток первых и вторых курсов высших педагогических учебных заведений, занимающихся аэробикой / Е.В.Фоменко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2014. –№3. – С. 75–78.
15. Цись Д.І. Спортивна спрямованість занять з фізичного виховання – один із чинників підвищення фізичної підготовленості студентської молоді / Д.І.Цись // Слобожанський науково – спортивний вісник. – 2013. – №3. – С.5–7.