ВПЛИВ СЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ З ФУТБОЛУ НА ФІЗИЧНИЙ СТАН ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

  • О.В. Соколова
  • В.М. Миленко
Ключові слова: секція, футбол, середній шкільний вік, серцево-судинна система, система зовнішнього дихання

Анотація

Мета дослідження – визначення впливу секційних занять з футболу на фізичний стан дітей середнього шкільного віку. Об’єкт дослідження – навчально-тренувальний процес секційних занять із футболу. Предмет дослідження – показники фізичної підготовленості, функціонального стану серцево-судинної системи і системи зовнішнього дихання. Суб’єкт дослідження – хлопці 13-14 років. Динаміка показників фізичного розвитку і системи зовнішнього дихання хлопчиків 13-14 років мала позитивну тенденцію. Статистично достовірні зміни були визначені за показниками життєвої ємності легень, пробою Штанге і Генчі, величиною індексу Скибінського в хлопчиків експериментальної групи. Показники системи зовнішнього дихання у хлопчиків 13-14 років в кінці дослідження мали кращі результати порівняно з початком. Відбулося покращення всіх показників серцево-судинної системи, що свідчить про її оптимізацію. Так, у хлопчиків досліджуваних груп зменшилися значення показників частоти серцевих скорочень, систолічного і діастолічного артеріального тиску, індексу Робінсона і коефіцієнта економізації кровообігу. Достовірні зміни відбулися в хлопчиків 13-14 років досліджуваних груп за показниками ЧСС, ІР, КЕК. На підставі проведеного дослідження, можна зробити висновок, що секційні заняття з футболу позитивно впливають на показники фізичного стану школярів 13-14 років.

Посилання

1. Кашуба В.О. Сучасні підходи до моніторингу фізичного стану школярів у процесі фізичного виховання / В.О. Кашуба, Н.М. Гончарова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання та спорту. – 2010. – № 1. – С. 71–73.
2. Колокольцев М.М. Некоторые показатели физического развития девушек юношеского возраста Прибайкалья / М.М.Колокольцев, О.М.Лумпова, В.Ю. Лебединский // Бюллетень Восточно-Сибирского научного центра Сибирского отделения Российской академии медицинских наук. – 2011. – № 4-1. – С. 225-229.
3. Круцевич Т.Ю. Контроль в физическом воспитании детей, подростков и юношей / Т.Ю. Круцевич, М.И. Воробьев. – К., 2005. – 196 с.
4. Лях В.И. Физическая культура. Рабочие программы. Предметная линия учебников М.Я. Виленского, В.И. Ляха. 5-9 классы: пособие для учителей общеобразоват. учреждений / В.И. Лях. – 2-е изд. – М. : Просвещение, 2012. – 104 с.
5. Неділько В.П. Шляхи підвищення рівня здоров’я дітей шкільного віку // Современная педиатрия. – 2010. – № 3(31). – С. 8184.
6. Сергієнко Л.П. Спортивна метрологія: теорія і практичні аспекти: [підручник] / Л.П. Сергієнко. – К. : КНТ, 2010. – 776 с.
7. Sinyavsky N.I. Correction of Physical Health of Schoolchildren Based on Rapid Assessment within Implementation of Federal State Educational Standard. ТPFК / N.I.Sinyavsky, N.N.Beznosko, R.I.Sadykov. – 2015. – № 4. – С. 40-44.
Опубліковано
2017-09-26
Як цитувати
Соколова, О., & Миленко, В. (2017). ВПЛИВ СЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ З ФУТБОЛУ НА ФІЗИЧНИЙ СТАН ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Фізичне виховання та спорт, (1), 91-97. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/827

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають