ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНІВ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ І ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВʼЯ СТУДЕНТІВ ЗАПОРІЗЬКОГО ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕДЖУ
Анотація
Сучасна гуманістична парадигма освіти повинна не просто дати студентам обсяг знань, а сформувати таку людину-фахівця, яка має світоглядні переконання, здатна творчо мислити, приймати рішення, на основі своєї життєвої позиції, яка узгоджена з інтересами інших людей. Майбутній учитель повинен дбати про своє здоровʼя, фізичну досконалість, бути готовим до самовиховання і вміти передавати учням отриманий досвід. У сучасних педагогічних дослідженнях укрепилось положення, що заняття фізичною культурою є одним з головних напрямів оздоровчої роботи в навчальних закладах. Однак на практиці навчальний процес з фізичної культури в частині збереження і зміцнення здоровʼя є малопродуктивним. Аналіз досліджень підтверджує, що значна частина викладачів з фізичної культури орієнтується на практичну установку, повʼязану лише з підвищенням фізичної підготовленості й зростанням спортивно-технічних результатів; нерідко ігнорується формування мотиваційної сфери студентів, спрямованої на реалізацію здорового способу життя та зміцнення здоровʼя. Метою нашого дослідження є оцінка рівнів фізичної підготовленості і фізичного здоровʼя студентів Запорізького педагогічного коледжу протягом навчання. Засвідчено, рівень здоровʼя студентів педагогічних коледжів характеризується як «небезпечний» для можливості виникнення захворювань. Студенти усіх відділень притаманні нижчі за середній і низькі рівні соматичного здоровʼя. З роками навчання в коледжі спостерігається погіршення соматичного здоровʼя студентів.
Посилання
2. Базильчук В. Б. Організаційні засади активізації спортивно-оздоровчої діяльності студентів в умовах вищого навчального закладу : Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання : 24.00.02 / В. Б. Базильчук; Львів. держ. ін-т фіз. культури. – Львів, 2004. – 22 c.
3. Демінська Л. О. Міжпредметні звʼязки у процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури : автореф. дис. ... канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 «Теорія і методика проф. освіти» / Л. О. Демінська. – Луган. нац. пед. ун-т ім. Т. Шевченка. – Луганськ, 2014. – 20 с.
4. Жданова О. Ставлення студентів до традиційного змісту урочної форми занять / О. Жданова, В. Базильчук // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту, 2003. – № 17. – С.23-24.
5. Забора А. В. Формування знань і навичок майбутніх вчителів фізичної культури в процесі вивчення дисциплін «Теорія і методика фізичного виховання» і «Гімнастика з методикою викладання» : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : [спец.] 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / А. В. Забора. – ЛДУФК. – Львів, 2012. – 21 с.
6. Коник Г.А. Учебные занятия по видам спорта как средство фор- мирования мотивации к здоровому образу жизни у студентов высших учебных заведений / Г.А. Коник, В.А.Темченко, Т.Е.Усова //Физическое воспитание студентов творческих специальностей, 2006. – № 4. – С. 108–114.
7. Круцевич Т. Ю. Управление физическим состоянием подростков в системе физического воспитания [Текст] : дис... д-ра наук по физическому воспитанию и спорту: 24.00.02 / Круцевич Татьяна Юрьевна ; Национальный ун-т физического воспитания и спорта Украины. – К., 2000. – 510 с.
8. Левченко А.В. Формирование готовности к здоровому образу жизни у студентов педагогического университета : aвтореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 / Самарский гос. пед. ун-т, Самара, 2012. – 21 с.
9. Положення про організацію навчального процесу в Запорізькому національному університеті. – Запоріжжя : ЗНУ. – 2016. – 32 с.
10. Сущенко Л. П. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах : автореф. дис. … д-ра пед. наук : [спец.] 13.00.04 «Теорія і методика проф. освіти» / Л. П. Сущенко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. – К., 2003. – 45 с.
11. Temchenko V. А. Assessment of studentsʼ succession in discipline «Physical education» / V. А.Temchenko, V. S. Muntian // Physical education of students, 2011. – № 1. – С. 123-125.