МОДЕЛЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ СЕРЖАНТСЬКОГО І РЯДОВОГО СКЛАДІВ ІНЖЕНЕРНИХ ВІЙСЬК ЗСУ
Анотація
Підкреслено, що прагнення реалізувати світові стандарти якості в організації навчання кадрів для інженерних військ спонукає навчальні центри створювати нові можливості для досягнення квазіпрофесійності, контекстності, практико-зорієнтованості навчання курсантів та сержантів.Запропоновано модель системи фахової підготовки сержантського і рядового складів інженерних військ Збройних сил України, що охоплює її структурні складники та відбиває ключові властивості (ієрархічності, гомеостатичності, нелінійності, нестійкості, незамкненості, самоактуалізації). Сконструйована модель складається з таких блоків: цільового, теоретико-методологічного, організаційно-ресурсного, змістовно-технологічного, аналітико-результативного. Цільовий блок моделі є системоутворювальним, адже він визначає функціонування всіх блоків системи та відбиває мету. Теоретико-методологічний блок розробленої моделі відображає ключові теоретичні засади підготовки сучасних військових фахівців та забезпечується методологічними положеннями системного, особистісного, діяльнісного, аксіологічного підходів. Вагомим складником організаційно-ресурсного блоку моделі, яка функціонує на основі використання спеціально створеного цифрового середовища, є організаційно-педагогічні умови. Змістовно-технологічний блок моделі забезпечується суб’єкт-суб’єктними взаємовідносинами між учасниками навчально-тренувального процесу: інструкторсько- викладацьким складом навчального центру; курсантами; командним складом навчальних центрів, які беруть участь у різних навчально- тренувальних заходах; ЗСУ, що виступають замовниками на підготовку сержантського і рядового складів інженерних військ. Аналітико-результативний блок розробленої моделі відбиває результативність реалізації презентованої педагогічної системи. Апробація розробленої моделі повинна враховувати той факт, що процес підготовки кадрів для інженерних військ ЗСУ розгортається в межах низки взаємопов’язаних і взаємозалежних процесів та інтеракцій, що відбуваються між курсантами та інструкторсько-викладацьким складом навчальних центрів, створюючи сприятливе поле для формування готовності здобувачів до військово-професійної діяльності.
Посилання
2. Галімов А.В. Компетентність сучасного офіцера як результат професійної освіти: проблема визначення. Вісник Національного університету оборони України: питання педагогіки. 2013. № 2(33). С. 32–35.
3. Маслій М.М. Концептуальні засади професійної підготовки майбутніх офіцерів ракетно-артилерійського озброєння. Професійна освіта: методологія, теорія та технології. 2017. № 5. С. 142–155.
4. Нанівська Л.С. Структурно-функціональна модель формування комунікаційної компетентності майбутніх офіцерів інженерних військ: аналіз результатів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2020. № 10(104). С. 177–188.
5. Брижатий Є.І. Моделювання процесу підготовки майбутніх фахівців інженерних військ у системі безперервної підготовки. Вісник Національного університету оборони України. 2013. № 1(32). С. 26–31.
6. Воловник В.Є., Лебедєв Б.В., Маслій О.М. Організаційно-педагогічні умови формування інформаційно-освітнього простору при підготовці майбутніх інженерно-військових фахівців. Інноваційна педагогіка. 2022. № 54(1). С. 106–110.
7. Шумков І. Організаційно-педагогічні умови формування фахової компетентності майбутніх офіцерів військової розвідки в умовах інформаційно-освітнього середовища ВВНЗ. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2024. Вип. 71(3). С. 315–319.
8. Дяков С.І. Особливості організації спеціальної підготовки фахівців інженерних військ з урахуванням досвіду АТО. Освітньо-наукове забезпечення діяльності правоохоронних органів і військових формувань України : матеріали VІІІ Всеукр. наук.-практ. конф., м. Хмельницький, 10 грудня 2015 р. Хмельницький : ХНУ, 2015 С. 265–268.
ISSN (Print) 






