STRATEGIES AND TACTICS FOR TRAINING OF THE VOCATIONALLY ORIENTEL SPEECH OF THE MEDICAL UNIVERSITIES FOREIGN STUDENTS

  • L.I. Vasetskaja Zaporozhye State Medical University
Keywords: strategies, teaching tactics, professional speech, communicative skills, teaching aims, teaching methods

Abstract

In this article strategies and tactics of every concrete stage of teaching of professional speech are determined and motivated. The analysis of strategies and tactics of all stages of teaching of foreign speech from position of communicative content of teaching is carried out, by means of specification of teaching aims of professional speech. A question is put about influencing of the accepted strategies and tactics of teaching on a prospect and fundamental moments of forming and composing of the programs and textbooks for teaching of foreign professional speech.

References

1. Митрфанова О.Д. Нефилологическая аудитория как субъект учебного процесса и объект лингвистического воздействия // Русское слово в мировой культуре: В 4 т. – СПб.: Политехника, 2003 – Т.4.: Проблемы преподавания русского языка: обучение и контроль. – С. 173 – 179.
2. Иванова А.С. Роль и место прагматического подхода при обучении языку специальности на первом сертификационном уровне // Русское слово в мировой культуре: В 4 т. – СПб.: Политехника, 2003. – Т.4; Проблемы преподавания русского языка: обучение и контроль. – С. 137 – 140.
3. Меттерина А.В. Координация системного и функционального уровней при обучении РКИ // Изучение и преподавание филологических дисциплин в техническом вузе. – К., 1997. – С. 81-83.
4. Чистякова А.Б. Организация обучения языку иностранных учащихся в вузе. – Харьков: Константа, 2005. – 127 с.
5. Митрофанова О.Д. Научный стиль речи: Проблемы обучения. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Русский язык, 1985. – 128 с.
Published
2007-02-15
How to Cite
Vasetskaja, L. (2007). STRATEGIES AND TACTICS FOR TRAINING OF THE VOCATIONALLY ORIENTEL SPEECH OF THE MEDICAL UNIVERSITIES FOREIGN STUDENTS. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (2), 19-25. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1736