THE ART-PEDAGOGICAL BASES OF SCHOOLARS’ THEATRICAL AMATEUR PERFORMANCE IN PEDAGOGICAL THEORY OF THE 1960th – 1980th

  • M.A. Dergach Zaporizhzhya National University
Keywords: schoolars-amateurs, theatrical work, theatrical study group, theatrical competence

Abstract

The organized and scientific-methodological approaches of the leading pedagogues IInd part XXth cen. in school’s theatrical amateur performance creation and art-pedagogical leadership are analyzed in the article: forms of working with different aged children are defined.

References

1. Рубина Ю.И., Завадская Т.Ф., Шевелев Н.Н. Основы педагогического руководства школьной театральной самодеятельностью. – М.: Просвещение, 1974. – 175 с.
2. Театральния самодеятельность школьников: Основы педагогического руководства. Пособие для учителей и руководителей театральных коллективов / Ю.И. Рубина, Т.Ф. Завадская, Н.Н. Шевелев. – М.: Просвещение, 1983. – 176 с.
3. Копець З.А. Театральне мистецтво в школы. – К.: Радянська школа, 1971. – 128 с.
4. Эстетическое воспитание во внеклассной работе восьмилетней школы: театр, художественное чтение, кино, танец и ритмика / Под ред. Е.Г. Савченко, Ю.И. Рубиной. – М.: Изд-во Академии пед. наук РСФСР, 1963. – 327 с.
5. Захава Б.Е. Мастерство актера и режиссера. – М.: Просвещение, 1978. – 334 с.
6. Гиппиус С.В. Тренинг развития креативности. Гимнастика чувств. – СПб.: Речь, 2001. – 346 с.
Published
2007-05-14
How to Cite
Dergach, M. (2007). THE ART-PEDAGOGICAL BASES OF SCHOOLARS’ THEATRICAL AMATEUR PERFORMANCE IN PEDAGOGICAL THEORY OF THE 1960th – 1980th. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (2), 72-79. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1829