СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ДОДАТКІВ ДО ЗАНЯТЬ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ВИКОРИСТАННЯМ ОНЛАЙН-СЕРВІСІВ

Ключові слова: комп’ютерні технології, онлайн-вправи, математичні вправи, дистанційне навчання, LearningApps, Wordwall

Анотація

Стаття звернена до проблеми сучасної організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України в умовах як очного навчання, так і дистанційних форм навчання без втрат у змісті навчального процесу. Одним із напрямків підвищення якості математичної освіти під час дистанційного та змішаного навчання є використання нових підходів та методів навчання, які впроваджуються в тісній взаємодії з новітніми інформаційними технологіями. Сучасний швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій надає викладачам унікальну можливість розширити свій арсенал методів, форм та засобів викладання, використовуваних у педагогіці. Підвищення мотивації студентів, використання сучасних засобів у рамках освітнього процесу дозволяє підвищити якість навчання, формувати необхідні компетентності. Доведено, що інтерактивні технології навчання мають великий освітній і розвивальний потенціал, забезпечують максимальну активність учасників освітнього процесу, оптимальний час навчання і його результативність. У статті розглядаються особливості створення і використання електронних додатків до занять. Проаналізовано дослідження багатьох авторів щодо навчання з використанням комп’ютерних технологій та сутність інноваційних освітніх технологій. Розглянуто можливості використання різних онлайн-інструментів та ресурсів, які дозволяють організувати співпрацю під час навчального процесу. Здійснено огляд інструментів для створення електронних додатків, наведено деякі алгоритми їх використання, підготовлено приклади їх застосування на різних етапах навчального процесу. Продемонстровано основні переваги використання описаних сервісів. Запропоновано тренувальні онлайн-вправи (для ознайомлення з новим матеріалом, для закріплення, для контролю знань та інші) з математичного аналізу та інших дисциплін, створені за допомогою таких сервісів, як LearningApps, Wordwall. Результати дослідження свідчать про те, що Інтернет-ресурси та сучасні інформаційні технології значно розширюють потенціал навчального матеріалу, сприяють розвитку рівня мотивації студентів та диференціації методів, форм і засобів навчання математиці з урахуванням індивідуальних особливостей студентів.

Посилання

1. Гладун М.А., Сабліна М.А. Сучасні онлайн інструменти інтерактивного навчання як технологія співробітництва. Open educational e-environment of modern University. 2018. № 4. С. 33–43.
2. Гуревич Р.С., Шестопалюк О.В., Коношевський Л.Л., Коношевський О.Л. Комп’ютерно орієнтовані засоби та мультимедійні технології навчання : навчальний посібник. Вінниця : ТОВ Фірма «Планер», 2012. 619 с.
3. Гуржій А.М., Гуревич Р.С., Коношевський Л.Л., Коношевський О.Л. Мультимедійні технології та засоби навчання : навчальний посібник / за ред. академіка НАПН України Гуржія А.М. Вінниця : Нілан-ЛТД, 2017. 556 с.
4. Демида Б., Копил І., Сагайдак С. Системи дистанційного навчання: огляд, аналіз, вибір. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Комп’ютерні науки та інформаційні технології. 2011. № 694. С. 98–107.
5. Думанська Т.В. Онлайн-сервіси для дистанційного навчання математики студентів вишів: переваги і недоліки. Фізико-математична освіта. 2020. Випуск 3(25). Частина 1. С. 44–48.
6. Жарких Ю.С., Лисоченко С.В., Сусь Б.Б., Третяк О.В. Комп’ютерні технології в освіті : навчальний посібник. Київ : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2012. 239 с.
7. Ковтонюк Г.М. Деякі аспекти використання хмарних сервісів у підготовці майбутніх учителів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2014. Випуск 38. С. 315–319.
8. Коношевський О.Л. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя в інформаційному освітньому середовищі. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2011. Випуск 28. С. 353–359.
9. Сервіси для створення дидактичних матеріалів. URL : http://ow.ly/ZS5x9.
10. Chemerys O. Computer technologies in teaching linear algebra. ІІІ Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Математика та інформатика у вищій школі: виклики сучасності»: збірник тез. Вінниця. 2021. С. 194–197. URL : https://drive.google.com/file/d/1PXYe7jHxO6gohPLWHaI57WCxX-5wzd19/view?usp=sharing.
11. Mamon O. Conditions for effective using of mobile technologies in general secondary education institutions. ІІІ Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Математика та інформатика у вищій школі: виклики сучасності»: збірник тез. Вінниця. 2021. С. 225–227. URL : https://drive.google.com/file/d/1PXYe7jHxO6gohPLWHaI57WCxX-5wzd19/view?usp=sharing.
12. Titova O. Use of online services in the study of mathematical analysis during distance learning. ІІІ Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Математика та інформатика у вищій школі: виклики сучасності»: збірник тез. Вінниця. 2021. С. 250–251. URL : https://drive.google.com/file/d/1PXYe7jHxO6gohPLWHaI57WCxX-5wzd19/view?usp=sharing.
Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Тітова, О. О. (2021). СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ДОДАТКІВ ДО ЗАНЯТЬ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ВИКОРИСТАННЯМ ОНЛАЙН-СЕРВІСІВ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 276-280. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-2-43
Розділ
РОЗДІЛ X. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ