ЗАСТОСУВАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ З ІСТОРІЇ НАУКИ ТА ТЕХНІКИ

Ключові слова: інформаційні технології, онлайн-сервіси, дистанційне навчання, інфографіка, хмара слів, Canva, WordArt, Jigsaw Planet.

Анотація

Статтю присвячено проблемі сучасної організації навчального процесу у вищих навчальних закладах. Одним із напрямів підвищення якості освіти під час дистанційного та змішаного навчання є використання нових підходів та методів навчання, які впроваджуються в тісній взаємодії з новітніми комп’ютерними технологіями. Сучасний швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій надає викладачам унікальну можливість розширити свій арсенал методів, форм та засобів викладання, використовуваних у педагогіці. Історія науки та техніки – один із курсів загальної підготовки фахівців із комп’ютерних спеціальностей вищих навчальних закладів. У статті розглянуто особливості використання комп’ютерних технологій під час виконання творчих завдань з історії науки та техніки студентами зазначених спеціальностей. Проаналізовано дослідження багатьох авторів щодо навчання різних дисциплін із використанням комп’ютерних технологій та сутність інноваційних освітніх технологій. Розглянуто можливості використання різних онлайн- інструментів та ресурсів, які дають змогу організувати співпрацю під час навчального процесу, зробити його цікавим. Запропоновано інструменти для створення інфографіки, хмар слів, кросвордів, пазлів, наведено деякі алгоритми їх створення та використання, підготовлено приклади їх застосування на різних етапах навчального процесу. Приділено увагу таким сервісам, як Canva, Piktochart, Easel.ly, Сreately, Infogr.am, WordArt, Tagxedo, Wordle, Word it Out, Jigsaw Planet та ін. Продемонстровано основні переваги використання описаних сервісів. Завдяки сучасним технічним досягненням студенти під час занять мали можливість ознайомитися зі світовими надбаннями науки та техніки, використовуючи сайти музеїв світу та інтерактивні екскурсії, виконуючи відповідні творчі завдання. Результати дослідження свідчать про те, що Інтернет-ресурси та сучасні інформаційні технології значно розширюють потенціал навчального матеріалу, сприяють розвитку рівня мотивації студентів та диференціації методів, форм і засобів навчання історії науки та техніки з урахуванням індивідуальних особливостей студентів.

Посилання

1. Bunch B., Hellemans A. The Timetables of Technology. New York : Simon & Schuster, 1993. 490 р.
2. Бесов Л. М. Історія науки і техніки. Xарків : НТУ «XПI», 2007. 376 с.
3. Гладун М. А., Сабліна М. А. Сучасні онлайн-інструменти інтерактивного навчання як технологія співробітництва. Open educational e-environment of modern University. 2018. № 4. С. 33–43.
4. Гуревич Р. С., Шестопалюк О. В., Коношевський Л. Л., Коношевський О. Л. Комп’ютерно-орієнтовані засоби та мультимедійні технології навчання : навчальний посібник. Вінниця : Планер, 2012. 619 с.
5. Жарких Ю. С., Лисоченко С. В., Сусь Б. Б., Третяк О. В. Комп’ютерні технології в освіті : навчальний посібник. Київ : Київський університет, 2012. 239 с.
6. Ковтонюк Г. М. Деякі аспекти використання хмарних сервісів у підготовці майбутніх учителів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2014. Вип. 38. С. 315–319.
7. Mamon O. Conditions for effective using of mobile technologies in general secondary education institutions. ІІІ Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Математика та інформатика у вищій школі: виклики сучасності» : збірник тез. Вінниця, 2021. С. 225–227.
8. Пшенична О. С., Д’яченко Н. М. Інформаційні технології в освіті : методичні рекомендації до лабораторних занять для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра спеціальності «Середня освіта». Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 148 с.
9. Тітова О. О. Історія науки та техніки : навчальний посібник. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2021. 76 с.
10. Тітова О. О. Навчання історії науки та техніки на комп’ютерних спеціальностях ВНЗ. Сучасна система освіти і виховання: досвід минулого – погляд у майбутнє : матеріали міжнародної науково-практичної конференції. Київ : Київська наукова організація педагогіки та психології, 2021. С. 20–22.
Опубліковано
2022-06-03
Як цитувати
Тітова, О. О. (2022). ЗАСТОСУВАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ З ІСТОРІЇ НАУКИ ТА ТЕХНІКИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 320-326. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-1-48
Розділ
РОЗДІЛ IX. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ