ІНТЕГРАЦІЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК У РІЗНИХ СИСТЕМАХ ОСВІТИ: СВІТОВИЙ ДОСВІД

  • Д. О. Фролов
Ключові слова: природнича освіта, фізика, географія, біологія, хімія, система освіти

Анотація

У статті визначено, що у світовому досвіді викладання інтегрованого курсу «Природничі науки» можна виділити три напрями: це інтеграція природничих наук у початковій та середній школі з подальшою профілізацією у вищій школі; викладання інтегрованого курсу у вищій школі та предметне викладання окремих дисциплін: фізики, біології, хімії та географії. Окреслено, що природа надзвичайно різноманітна щодо видів об’єктів, їхніх властивостей і форм руху. Акцентовано, що в процесі пізнання природи формувалися різні природничі науки: фізика, хімія, біологія, астрономія, географія, геологія та багато ін.

Посилання

1. Концепції сучасного природознавства: підручник / Карпов Я. С. та ін. Київ: Професіонал, 2004. 496 с.
2. В. Г. Кремень, В. В. Ільїн. Філософія: мислителі, ідеї, концепції: підручник. Київ: Книга, 2005. 528 с.
3. American Assоciatiоn fоr the Advancement оf Science.. Science fоr all Americans: a Prоject 2061 repоrt оn literacy gоals in science, mathematics and technоlоgy. Washingtоn, D.C.: AAAS. 1989. URL: https://www.aaas.org/ resources/scienceall- americans (дата звернення: 28.05.2019).
4. Rychen D.S., Salganik, L.H. Key Competencies for a Successful Life and a WellFunctioning Society. Göttingen, Germany: Hogrefe & Huber. 2003. Р.6 URL: http://www.netuni.nl/courses/hre/uploads/File/deseco_finalreport_summary.pdf (дата звернення: 28.05.2019).
5. Український педагогічний словник / за ред. С. Гончаренко. Київ: Либідь, 1997. 376 с.
6. Кун Т. Структура научных революций: монграфия. Москва: ООО “АСТ”, 2001. 608 с.
7. Сергеев И. С. Основы педагогической деятельности: учеб. пособ. Санкт-Питербург: Питер, 2004. 316 с.
8. Бордовская Н. В., Реан А. А. Педагогика: учеб. пособ. Санкт-Питербург: Питер, 2006. 304 с.
9. Гончаренко С. У. І все-таки гуманітаризація!: Педагогіка і психологія. 1995. №1. С. 3-7.
10. National Committee on Science Education Standards and Assessment. National Research Council. URL: http://www.nap.edu/catalog/4962.html (дата звернення: 28.05.2019).
11. National Core Curriculum for Basic Education 2014. Finnish National Board of Education. URL: https://www.oph.fi/english/curricula_and_qualifications/basic _education (дата звернення: 28.05.2019).
12. Science syllabus. Primary. 2014. Ministry оf Educatiоn, Singapоre. URL https://www.moe.gov.sg/docs/defaultource/ document/education/syllabuses/ sciences/files/science-primary-2014.pdf (дата звернення: 28.05.2019).
13. Taking the lead in science educatiоn: fоrging NextGeneratiоn Science Standards. Internatiоnal science benchmarking repоrt. Achieve, 2010. 66 p. URL: https://www.achieve.org/publications/international-science-benchmarking-report (дата звернення: 28.05.2019).
14. Sjоberg S., Schreiner C. How do learners in different cultures relate to science and technology? Results and perspectives from the project ROSE. Asia Pacific Forum on Science Learning and Teaching. 2005. Vol 6. P. 1-16.
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Фролов, Д. О. (2019). ІНТЕГРАЦІЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК У РІЗНИХ СИСТЕМАХ ОСВІТИ: СВІТОВИЙ ДОСВІД. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 32-35. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/539