АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ І МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ТРЕНЕРІВ НА ЗАНЯТТЯХ З АТЛЕТИЗМУ

Ключові слова: професійно-педагогічна компетентність, майбутній тренер, базові положення, тренування з обтяженням

Анотація

У статті подається аналіз педагогічних умов і моделі формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх тренерів на заняттях з атлетизму. Показано, на основі чого має будуватися цей процес і які етапи включати. Розглянуто обов’язкові процедури експлікації необхідних і достатніх педагогічних умов відповідної професійної підготовки. Визначено основні базові засади, форми й методи, які передбачають необхідність аналізу змісту наявних навчальних модулів, а також резерви навчально-виховного процесу. Установлено, що представлена модель є логічним завершенням розроблення теоретичних засад формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх тренерів на заняттях з атлетизму. Дисципліна з атлетизму, як одна зі складових базової освіти на факультеті фізичного виховання, спрямована на формування професійно-педагогічної компетентності тренерів, удосконалення теоретичної та практичної підготовки майбутніх спеціалістів у галузі фізичної культури і спорту, забезпечення можливостей для постійного вдосконалення набутих знань, самореалізації в майбутній тренерській діяльності. Визначено етапи й операційні педагогічні характеристики формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх тренерів на заняттях з атлетизму. Охарактеризовано форми навчальної діяльності, визначено доцільні методи формування професійно-педагогічної компетентності й резерви навчального процесу. Розглянуто різні підходи щодо використання нетрадиційних форм педагогічної взаємодії. Так, у межах роботи спортивного клубу автори пропонують провести курси тренерів тренажерного залу. На основі аналізу літературних джерел визначено певні фактори, що впливають на ступінь оволодіння майбутніми фахівцями в галузі фізичної культури і спорту професійно-педагогічної компетентності, ставлення до майбутньої тренерської діяльності й бажання постійного самовдосконалення. З’ясовано, що лише використання протягом усього семестру означених методів плюс практика для закріплення матеріалу дають бажаний результат щодо професійно-педагогічній компетентності тренерів на заняттях з атлетизму.

Посилання

1. Великий тлумачний словник сучасної української мови : 250000 / уклад. та голов. ред. В.Т. Бусел. Київ ; Ірпінь : Перун, 2005. VIII, 1728 с.
2. Бєлікова Н.О. Науково-методологічні підходи до професійної підготовки сучасного фахівця з фізичного виховання та спорту. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». Київ : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. Вип. 3К (44) 14. С. 91–96.
3. Демінський О.Ц. Дидактичні основи оптимізації спортивного тренування : монографія. Київ : Вища школа, 2001. 238 с.
4. Корягін В., Блавт О. Сучасні виклики модернізації у фізичному вихованні студентів закладів вищої освіти. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. 2020. С. 93–97.
5. Мазін В.М. Формування культури професійної самореалізації майбутніх учителів фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Запоріжжя, 2008. 40 с.
6. Мартиненко В.В. Проблеми неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання і спорту. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2006. № 3. С. 55–58.
7. Приймак С.Г. Методичні основи формування функціональної готовності майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності : навчальний посібник. Чернігів : Десна Поліграф, 2019. 112 с.
Опубліковано
2025-05-27
Як цитувати
Пономарьов, В. О., Симонік, А. В., & Царенко, К. В. (2025). АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ І МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ТРЕНЕРІВ НА ЗАНЯТТЯХ З АТЛЕТИЗМУ. Фізичне виховання та спорт, (1), 119-124. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2025-1-15
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають