ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ УНІВЕРСИТЕТУ
Анотація
У статті розглянуто специфіку формування творчої активності майбутніх дизайнерів в освітньому середовищі університету. Висвітлено взаємозалежність науково-педагогічних принципів, методів і засобів, що впливають на розвиток творчої активності. Окреслено роль мистецького середовища у формуванні творчої активності майбутніх дизайнерів. Автором розкрито етимологію поняття «дизайн», що охоплює декілька смислових рядів. Творчу активність визначено як основу підготовки майбутніх дизайнерів, що об’єднує естетичний (творчий) і технічний (діяльнісний) аспекти. Підкреслено, що професія дизайнера акумулює знання суміжних професійних галузей – техніки, архітектури, мистецтва – на основі взаємообміну інформацією й технологіями. Визначено, що використання креативності в процесі підготовки майбутніх дизайнерів передбачає індивідуальний підхід до студента. Професія дизайнера охоплює різні види діяльності, оволодіння якими вимагає творчого підходу.
Посилання
2. Волкова В. В. Дизайн рекламы. Ростов-на-Дону гос. пед. ун-т. Ростов-на-Дону, 1999. 143 с.
3. Гервас О. Графічна підготовка учнів середніх загальноосвітніх шкіл засобами дизайну. Мистецтво та освіта. Київ. 2000, № 3 (17). 213 с.
4. Даниленко В. Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури. Харків: ХДАДМ «Колорит», 2005. 243 с.
5. Лаврентьев А. Н. История дизайна. Москва: Гардарики, 2007. 303 с.
6. Лучанська В. Проблема креативності в сучасній психології. Соціальна психологія. Київ, 2007. № 3. С 154–161.
7. Мировська Ю. І. Створення творчого середовища як умова мотивації до формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики та хореографії. Проблеми підготовки сучасного вчителя: зб. наук. праць Уманського держ. пед. ун-у імені Павла Тичини. Умань: ФОП Жовтий О. О., 2013. Вип. 8. Ч. 1. С. 214-220.
8. Словник української мови: в 11 т. / за ред. І. К. Білодіда. Київ: Наукова думка, 1970– 1980. Т. 1. С. 29.
9. Словник української мови: в 11 т. / за ред. І. К. Білодіда. Київ: Наукова думка, 1979– 1980. Т. 10. С. 54.
10. Фромм Е. Психоанализ и этика. Москва: АСТ-ЛТД. 1998. 568 с.