STANDARDIZATION OF FOREIGN LANGUAGE QUALIFICATIONS IN LIFE-LONG STUDY

  • V. Alexandrov
Keywords: language qualifications, standardization of education, certification of education

Abstract

The article deals with the problem of standardization in life-long education (foreign language study). At any age specialists in any country or business should see the opportunity to get foreign language qualifications recognized in the whole world. The common (unified) standards can be introduced only if educational processes are transparent.

References

1. Васелевський М., Патора Р. Інформація та кадри в логістичних системах. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001. – 272 c.
2. Віткін Леонід. Візьміться за впровадження міжнародної системи якості стандарту ІСО 9000 // Синергія. – 2003. - № 1 (5). – С. 8-11.
3. Виноградов О. Тести як соціальна інновація в Україні. // Вісник (Fulbright). - 2002. - №7. - С. 15-17.
4. Гончаренко Семен. Український педагогічний словник. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.
5. Загирняк М. Критичні зауваження щодо введення стандартів вищої освіти в Україні. // Вісник (Fulbright). – 2002. - №8.- С. 15-19.
6. Крючков Г.Г. Визначення базового рівня володіння іншомовним спілкуванням у Держстандарті з іноземних мов. Впровадження нових технологій та наукових розробок у викладання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах України; Збірник статей / Упоряд. О.Я. Коваленко – Запоріжжя: Прем’єр, 2002. – С. 15-28.
7. Уманец Андрей. Язык на блюдечке. // Бізнес 36/06.09.04. С. 82-84.
8. Knapper, Christopher. Lifelong learning and higher education. – London, Sydney, a.o.: Croom Helm, 1985.- 201p.
9. Richard J. Alexander. Getting to there from here: What is the place of oral proficiency in tertiary level business English?, ENCoDe // Life-long Learning in Business and Industry. - 2002. - P. 7-23.
Published
2005-06-15
How to Cite
Alexandrov, V. (2005). STANDARDIZATION OF FOREIGN LANGUAGE QUALIFICATIONS IN LIFE-LONG STUDY. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (2), 5-9. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1684