ACTUAL PROBLEMS OF CHILDREN’S DISADAPTATION IN SCHOOL CONDITIONS

  • L.I. Mishik
Keywords: conflict, pedagogical environment, difficulties in behaviour, pupils, adaptation

Abstract

The condition is that cause dissipating pupils’ bekaviour from cultural, social-economic and physiological-pedagogical positions are analysed in the article; mechanisms of correction and smoothing out are proposed.

References

1. Королёв В.В. Психические отклонения у подростков-нарушителей. – М., 1992. – 205 с.
2. Бругилинский А.В. Проблемы психологии субъекта. – М., 1994. – 305 с.
3. Белухин Д.А. Учитель: От любви до ненависти. – М., 1994. – 197 с.
4. Абрамова Г.С. Практикум по психологическому консультированию. – Екатеринбург, 1995. – 256 с.
5. Журавлёв В.И. Основы педагогической конфликтологии. – М., 1995. – 279 с.
6. Бэтон Р., Дебора Р. Агрессия. – СПб., 1997. – 402 с.
7. Балабанова Л. Судебная патопсихология. – Харьков, 1998. – 365 с.
8. Мищик Л.И., Белоусова З.И., Голованова Т.П. Насилие внешнее как социально-педагогическая и психологическая проблема: Методическое пособие. – Запорожье: ЗГУ 1999. – 153 с.
9. Міщик Л.І. Соціальна педагогіка: досвід та перспективи. – Запоріжжя: ЗДУ, 1999.- 245 с.
Published
2006-08-28
How to Cite
Mishik, L. (2006). ACTUAL PROBLEMS OF CHILDREN’S DISADAPTATION IN SCHOOL CONDITIONS. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 108-116. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1720