DIAGNOSING STUDENTS’ LEVEL OF EDUCATION AS TREND OF MANAGING QUALITY OF TRAINING IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

  • Н.S. Volyarskaya Zaporizhzhya National University
Keywords: diagnosing, ability, learning skills, personality development

Abstract

The article deals with different approaches to the definition “education”; different types of pedagogical diagnoses are analyzed; importance of diagnosing students’ intellectual achievements during their study in higher educational institutions is given proof of.

References

1. Калмыкова З.И. Продуктивное мышление как основа обучаемости. – М.: Педагогика, 1981. – 200 с.
2. Калмыкова З.И. Проблемы диагностики умственного развития учащихся. – М.: Педагогика, 1975. – 96 с.
3. Курс общей, возрастной и педагогической психологии. – Вып. 3 / Под ред. М.В. Гамезо. – М.: Просвещение, 1982. – 176 с.
4. Фридман Л.М., Кулагина И.Ю. Психологический справочник учителя. – М.: Просвещение, 1991. – 288 с.
5. Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды: В 2 т. / Под ред. А.А. Бодалева, Б.Ф. Ломова. – М.: Педагогика, 1980. – Т. 2. – 287 с.
6. Маркова А.К., Матис Т.А., Орлов А.Б. Формирование мотивации учения. – М.: Просвещение, 1980. – 192 с.
7. Менчинская Н.А. Проблемы учения и умственного развития школьника. – М.: Педагогика, 1989. – 218 с.
Published
2007-02-15
How to Cite
VolyarskayaН. (2007). DIAGNOSING STUDENTS’ LEVEL OF EDUCATION AS TREND OF MANAGING QUALITY OF TRAINING IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Bulletin of Zaporizhzhia National University. Pedagogical Sciences, (2), 25-32. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1737