ОКРЕМІ АСПЕКТИ ПРОЕКТУВАННЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ У ПРАЦЯХ ВІТЧИЗНЯНИХ НАУКОВЦІВ
Анотація
У статті розглянуто проблему створення та використання цифрових освітніх ресурсів, оскільки останні роки постали для України, а також для закладів освіти, роками випробувань: спочатку глобальна пандемія, тепер війна стали ключовими факторами розвитку цифрових засобів навчання та освітніх ресурсів різного призначення. У статті розглядаються різні підходи щодо використання та розробки електронних освітніх ресурсів. Зокрема, проаналізовано різні підходи науковців до цієї проблеми, що досліджували: інформатизацію освіти України в контексті розвитку досліджень оцінювання якості засобів ІКТ, використання Інтернету та електронних освітніх ресурсів у навчальному процесі закладів вищої освіти, особливості розробки критеріїв оцінювання електронних освітніх ресурсів, критеріїв якості електронних навчальних курсів, використання е-підручників і електронних засобів навчального призначення в умовах цифровізації загальної середньої освіти України тощо. Метою статті є огляд окремих аспектів проектування цифрових освітніх ресурсів різного призначення у працях вітчизняних науковців. Таким чином, у даному дослідженні проаналізовано окремі підходи до проектування деяких цифрових освітніх ресурсів у вітчизняній літературі. Встановлено, що науковці розглядають різні підходи як до проектування, так і до використання цифрових освітніх ресурсів. З’ясовано, що педагогічне проектування передбачає в першу чергу моделювання. Унаслідок чого проаналізовано різні підходи до моделювання різних видів цифрових освітніх ресурсів. Загалом, науковцями розглянуто багато проблем проектування та використання різни цифрових освітніх ресурсів, до яких віднесено і електронні засоби навчання, і масові відкриті онлайн-курси, і хмароорієнтовані навчальні середовища тощо. Усі вони погоджуються, що для кращого розуміння функціонування того чи іншого засобу варто спочатку змоделювати конкретний засіб, розглянути можливості його використання.
Посилання
2. Глазунова О.Г. Теоретико-методичні засади проектування та застосування системи електронного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій в університетах аграрного профілю : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.10 ; Ін-т інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Київ, 2015. 640 c.
3. Литвинова С.Г. Теоретико-методичні основи проектування хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу : дис. доктора пед. наук : 13.00.10 ; Ін-т інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Київ, 2016. 602 с.
4. Вакалюк Т.А. Проектування хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики: теоретико-методологічні основи : монографія. / за заг. ред. проф. Спіріна О.М. Житомир : вид-во ФОП «О.О. Євенок», 2018. 388 c.
5. Спірін О.М. Шишкіна М.П., Запорожченко Ю.Г. Проблеми інформатизації освіти України у контексті розвитку досліджень оцінювання якості засобів ІКТ. Інформаційні технології і засоби навчання, 2012. № 1(27). С. 29–38. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/632/483.
6. Крамаренко Т.В., Резунова О.С. Використання Інтернету та електронних освітніх ресурсів у навчальному процесі вищих навчальних закладів. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2016. № 1(11). С. 251–255.
7. Литвинова С. Особливості розробки критеріїв оцінювання електронних освітніх ресурсів. Наукові записки. Сепрія: Проблеми методики фізико-математичної освіти, 2015. Том 3. Випуск 7. С. 70–75.
8. Морзе Н.В., Глазунова О.Г. Критерії якості електронних навчальних курсів, розроблених на базі платформ дистанційного навчання. Інформаційні технології в освіті: Зб. наук. праць, 2009. Випуск 4. С. 63–75.
9. Воротникова І.П. Досвід використання е-підручників і електронних засобів навчального призначення в умовах цифровізації загальної середньої освіти України. Інформаційні технології і засоби навчання, 2019. Том 71. № 3. C. 23–39. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/ view/2552/1491. 10. Антонюк Д.С. Теоретичні та практичні аспекти розробки та використання цифрових освітніх ресурсів: погляд вітчизняних учених. Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2020. № 3(36). Ч. І. С. 189–196.