CHOREOGRAPHIC EDUCATION SCHOOL-CHILDREN: PRESENT DAY REALIAS

  • J.V. Goncharenko
Keywords: choreographic education, art of dancing, schools of the new type, education, personality

Abstract

This article is devoted to the problem of the organization of choreographic education at secondary schools of a new type. The article analyses forms and methods oh choreographic work with children. It denotes the main aims and tasks of choreographic education in the system of modern education.

References

1. Попик О. Танцювальна абетка і творчість// Мистецтво і освіта. – 2001. - № 4. – С. 22-25.
2. Морозовська Т.Д. Хореографічне виховання як складова загальної освіти// Рідна школа. – 2002. - № 8-9. – С. 25-28.
3. Закон України “Про освіту”// Радянська школа. – 1991. - № 9. – С. 5-16.
4. Школи нового типу Україні / За ред. В.Ф. Паламарчук, І.Г. Єрмакова. – К.: Віпол, 1996. – 156 с.
Published
2005-06-15
How to Cite
Goncharenko, J. (2005). CHOREOGRAPHIC EDUCATION SCHOOL-CHILDREN: PRESENT DAY REALIAS. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (2), 39-43. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1691