БАЧЕННЯ ПРОЄКТУ МОДЕЛЮВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПРОЗОРОСТІ САЙТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Відкритість усіх напрямів діяльності суб’єктів господарювання, забезпечення вільного доступу зацікавлених осіб до результатів діяльності, повнота розкриття інформації онлайн, формують підстави для прийняття рішень суб’єктами щодо подальшої взаємодії. Тому одним з ключових завдань сьогодення є розробка сучасних підходів, моделей та методів дослідження інформаційної прозорості, як феномену, що є витоком сучасних реформ, діджиталізації, концепцій корпоративного управління, інформаційного суспільства, соціальної відповідальності, вимог якості та доступності освіти. Стаття присвячена обґрунтуванню бачення проекту моделювання інформаційної прозорості сайтів вітчизняних закладів вищої освіти. У ході дослідження використано методи проектного менеджменту, обґрунтування, фінансового аналізу, синтезу, узагальнення, графічний. Авторами запропоновано концепцію моделювання інформаційної прозорості закладів вищої освіти онлайн в умовах цифровізації економіки. В основу концепції покладено принципи та положення стратегії розвитку відкритого інформаційного суспільства, соціальної відповідальності, корпоративного управління, сучасних реформ освітнього простору та сучасних вимог до забезпечення якості вищої освіти, тенденцій цифровізації соціально- економічних процесів. Науковий результат представляє комплексне бачення проекту, головна ідея якого полягає у забезпеченні інформаційної прозорості закладів вищої освіти онлайн засобами моделювання та проектного менеджменту. Практичне значення реалізації бачення проекту полягає в обґрунтуванні напрямів змін параметрів (контент, структура тощо) сайтів закладів вищої освіти на основі даних моделювання поведінки стейкхолдерів, оцінювання забезпечення інформаційної прозорості діяльності закладів вищої освіти, їх конкурентних переваг, дослідження юзабіліті сайтів, якості освітніх послуг в умовах дії карантинних обмежень. Перспективою дослідження є реалізації визначених напрямів моделювання інформаційної прозорості закладів вищої освіти онлайн.
Посилання
2. Hazelkorn E. (2012) European «transparency instruments»: Driving the modernisation of European higher education. European Higher Education at the Crossroads. P. 339–360.
3. Hofmann Y.E., & Strobel M. (2020) Transparency goes a long way: information transparency and its effect on job satisfaction and turnover intentions of the professoriate. Journal of Business Economics. № 90(5). Р. 713–732.
4. Smyrnova-Trybulska E., Morze N., & Kuzminska O. (2018) Academic information transparency: from teachers’eportfolio to upgrading the rankings of universities. In: DIVAI 2018: Štúrovo, Slovakia, May 2–4, 2018 : Conference proceedings.
5. Hosseini M., Shahri A., Phalp K., & Ali R. Tansparency as a Requirement, Bournemouth University, UK. Retrieved from: http://ceur-ws.org/Vol-1342/03-Posters.pdf
6. Hosseini M., Shahri A., & Phalp K. (2018) Four reference models for transparency requirements in information systems. Requirements Engineering. Vol. 23. No. 2. P. 251–275.
7. Kucherova H., Didenko A., Kravets O., Honcharenko Y., & Uchitel А. (2020) Scenario forecasting information transparency of subjects’ under uncertainty and development of the knowledge economy. Machine Learning for Prediction of Emergent Economy Dynamics 2020 : Proceedings of the Selected Papers of the Special Edition of International Conference on Monitoring, Modeling & Management of Emergent Economy (M3E2-MLPEED 2020). Odessa, Ukraine, July 13–18, 2020. P. 81–106.
8. Kucherova H., Didenko A., & Kravets O. (2019) Modeling information transparency of economic entities under uncertainty. 7th International Conference on Modeling, Development and Strategic Management of Economic System (MDSMES 2019). Atlantis Press. Р. 201–205.
9. Kundeliene K., & Leitoniene S. (2015) Business Information Transparency: Causes and Evaluation Possibilities. Procedia-Social and Behavioral Sciences. Vol. 213. P. 340–344.
10. Stohl C., Stohl M., & Leonard P. (2016) Managing Opacity: Information Visibility and the Paradox of Transparency in the Digital Age. International Journal of Communication. Vol. 10. P. 123–137.
11. Williams A. (2014) A global index of information transparency and accountability. Journal of Comparative Economics. Vol. 43. P. 804–824.
12. Systema YouControl – onlajn-servis perevirky kompanij [YouControl system is an online company verification service]. Retrieved from https://youcontrol.com.ua [in Ukrainian]
13. Kudelya, M., Zherobkina, T., & Nazarenko, Y. (2020) Vybir vyschoi osvity pislia shkoly [Choice of higher education after school]. Kyiv : Analitychnyj tsentr Cedos. [in Ukrainian]