СТРАТЕГІЧНІ ПРІОРІТЕТИ ВИКОРИСТАННЯ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
У статті досліджується оцінка та стратегічне управління конкуренто- спроможністю підприємства. Розглянуті основні концепції управління і питання удосконалення управління інноваціями, що направлені на підви- щення конкурентоспроможності підприємства. Обґрунтовано, що важли- вим аспектом системи забезпечення належного рівня конкурентоспромож- ності підприємства є процес його оцінювання, в ході якого виявляються його сильні і слабкі сторони, приховані можливості та потенційні загрози, що у подальшому дає можливість ефективно планувати та розвивати діяль- ність на основі конкурентних переваг. Визначення рівня конкурентоспро- можності підприємства є початковим моментом планування його діяльності та розробки стратегії конкурентоспроможності. Для функціонування орга- нізаційно-економічного механізму забезпечення конкурентоспроможності підприємства необхідна система оцінки конкурентоспроможності, яка б врахувала інтереси інвесторів, підприємств, споживачів, держави. Акцен- товано увагу на те, що відсутність єдиного розуміння суті поняття конку- рентоспроможності підприємства обумовило неоднозначність трактування даної категорії. В сучасних ринкових умовах підприємства діють в конку- рентному середовищі. Зроблено висновок, що для забезпечення ефектив- ної діяльності підприємствам потрібно вивчати конкурентне середовище, визначати конкурентні переваги та конкурентоспроможність. Визначено, що існують різні підходи до визначення конкурентоспроможності підпри- ємства. Зроблено висновок що конкурентоспроможність підприємства це: порівняльна перевага, відмінність чи відносна характеристика, показник; властивість об’єкта управління (суб’єкта ринкових відносин) задовольняти потреби; система показників конкурентоспроможності та ефективності; підсумковий показник стійкості роботи підприємства, ефективного вико- ристання ресурсів, здатності протистояти чи виробляти і збувати товари і послуги; здатність витримувати конкуренцію на ринку; займана частка ринку; критерій виходу підприємства на товарні ринки; гнучкість і адап- тивність; рівень компетенції підприємства; пріоритетні аспекти конку- рентоспроможності з урахуванням інтересів зацікавлених користувачів інформації про конкурентоспроможність; якість і конкурентоспроможність продукції, що випускається. Зроблено висновки, що важелями підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства є фактори конкурентоспро- можності. Встановлення визначальних факторів конкурентоспроможності здійснюють за їх впливом та в залежності від цілей і завдань управління конкурентоспроможністю.
Посилання
2. Voronkova A. Support of competitive potential of enterprise: instructional medium. Kyiv : Technique, 2000. 152 p.
3. Davila T., Epshtein M., Shelton R. Working innovation: How to manage her, to measure her and obtain a benefit from her: instructional medium / after a scientific release T. Kozytskoi. Translation from English. Dnipropetrovsk : Balans Biznes Buks, 2007. 320 р.
4. Dykson P. Management marketing : instructional medium / P. Dykson. Translation from English. Moscow : CJSC «Publishing house BYNOM», 1998. 560 p.
5. Druker P. Management aimed at results : instructional medium. Translation from English. Moscow : Technological school of business, 1993. 192 p.
6. Maikl L., Vorks D., Khemfyll V. Swift innovations : instructional medium. Translation from English. Kyiv : Companion Group, 2006. 350 p.
7. Porter M. Competition : instructional medium. Moscow : Vyliams, 2005. 608 p.
8. Strategic management : textbook / N. Almazova. Translation from English. Moscow : LLC «Yzdatelstvo Prospekt», 2003. 336 p.
9. Tompson A., Stryklend A. Strategic management. Art of development and realization of strategy : textbook for institutions of higher learning. Translation from English. Moscow : Banky and byrzhy, UNITY, 1998. 576 p.
10. Fatkhutdynov R. Competitiveness: economy, strategy, management : textbook. Moscow : Maikl 2000. 351 p.
11. Porter M. Competition : textbook. Translation from English. Moscow : Publishing house “Williams”, 2003. 496 p.
12. Fatkhutdynov R. Competitiveness: economy, strategy, management : textbook. Moscow : YNFRA-M, 2000. 612 p.
13. Mazaraki A. Trade enterprise: strategy, politics, competitive ability : monograph. Kyiv : Kyiv national university of trade and economics, 2010. P. 125.
14. Balabanova L. A management of enterprises a competitiveness is on the basis of marketing : monograph. Donetsk : Don HUET, 2004. 147 p.
15. Levytska A. Methods of estimation of competitiveness of enterprise: home and foreign going near classification : textbook. Mechanism of adjusting of economy, 2013, № 4, P. 155–161.
16. Karpenko E. Methodological going near the estimation of level of competitiveness of enterprises : textbook. Regionally horizons, 2000, № 2–3. P. 256–259.
17. Altukhov P. Process going near providing of competitiveness of enterprise : textbook. Announcer of economic science of Ukraine, 2005. № 2. P. 3–5.
18. Borysiuk I. Basic directions of increase of competitiveness of enterprise [Electronic resource]: Access mode: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/e- journals/PSPE/2012_1/Eryomenko_112.htm.
19. Rybnytskyi D. The modern going is near the evaluation of competitiveness of enterprise : textbook. Scientific announcer UNFU of Ukraine. 2010. Producing 2019. P. 227–230.
20. Litvinova V. Graphic methods of research are in the analysis of level of competitiveness of products : textbook. Biznesinform № 4, 2012 P. 5–56.
21. Dykan V. The methodical going is near the estimation of competitiveness of : instructional medium. Announcer of economy of transport and industry. Series «Economy», 2011. Producing 36. P. 100–105.
22. Yatskovyi D. Modern methods of estimation of competitiveness of enterprise : instructional medium. Announcer of socio-economic researches, 2013, producing 4(51). P. 183–188.