УДОСКОНАЛЕННЯ ОБЛІКУ ТА КОНТРОЛЮ РОЗРАХУНКІВ З ПОСТАЧАЛЬНИКАМИ ТА ПІДРЯДНИКАМИ ЗА СУЧАСНИХ УМОВ ГОСПОДАРЮВАННЯ
Анотація
У статті досліджено питання економічної суті понять зобов'язання, креди- торська заборгованість, кредитори, заборгованість, розрахунки, обліку опе- рацій з постачальниками і підрядниками на окремих субрахунках і вико- ристання аналітичних таблиць обліку кредиторської заборгованості перед постачальниками і підрядниками для підвищення управління та контролю за здійсненими операціями підприємства. На сьогодні немає єдності погля- дів щодо економічної суті даних понять, загальноекономічної та бухгалтер- ської термінології, питань організації обліку та контролю за розрахунками ефективно організований облік розрахунків з постачальниками і підрядни- ками здійснюють неабиякий вплив на фінансовий стан підприємства. Розгля- нуто доцільність використовувати в робочому плані рахунків підприємства позабалансові рахунки, а саме рахунок 010 «Кредиторська заборгованість» та його субрахунки. які дозволять контролювати кредиторську заборгованість за конкретним договором, термін сплати якої ще не настав та прострочену заборгованість з вітчизняними та іноземними кредиторами, не допускати прострочення чи порушення термінів її сплати, тим самим покращуючи лік- відність та платоспроможність підприємства; введення субрахунків другого порядку рахунку 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками», які допомагають оперативно оцінювати стан товарної кредиторської заборго- ваності в цілому та за кожним постачальником і підрядником і договором. Для вдосконалення ведення обліку розрахунків з постачальниками запропо- новано ввести аналітичний документ «Реєстр документів до сплати». Важ- ливими питаннями системи управління в обліку розрахунків з постачаль- никами на підприємстві є раціональний вибір партнерів щодо постачання необхідних обсягів ТМЦ та оптимізація розрахунків за них, тому доцільно враховувати систему критерії вибору постачальників (якість, надійність, комплектність та інші) за допомогою моделі вибору постачальників, осно- вою якої є базах даних: потреба; комерційні пропозиції; контракти; вико- нання контрактів, що реалізується за допомогою спеціального програмного інтерфейсу «Налагодження баз даних», який надає можливості: змінювати структуру баз даних; виділяти записи з них; змінювати місцезнаходження баз даних на диску; виконувати запити до баз даних; обирати тип доступу до баз даних. Така інформація може бути використана для управління підприєм- ством та для аналізу товарної кредиторської заборгованості на підприємстві.
Посилання
2. The Verkhovna Rada of Ukraine (2012), “International Accounting Standard 1 (IASB 1), Presentation of IASB Financial Statements; Standard, International document ordered from 01.01.2012”, available at: http://www.rada.gov.ua (accessed: 16.01.2021).
3. The Verkhovna Rada of Ukraine (2013), “National Regulation (Standard) of Accounting 1 “General requirements for financial reporting”, ordered by the Ministry of Finance of Ukraine from 07.02.2013 № 73 (as amended)”, available at: http: //www.rada.gov.ua (accessed: 03.02.2021).
4. The Verkhovna Rada of Ukraine (2010), “Tax Code of Ukraine ordered from 02.12.2010 № 2755-IV (as amended)”, available at: http: //www.rada.gov.ua (accessed: 03.02.2021).
5. The Verkhovna Rada of Ukraine (1999), The law of Ukraine “On accounting and financial reporting in Ukraine ordered from 16.07.1999 № 996-XIV (as amended)”, available at: http://www.rada.gov.ua (accessed: 22.01.2021).
6. The Verkhovna Rada of Ukraine (2000), “Regulation (standard) of Accounting 11 “Liabilities ordered by the Ministry of Finance of Ukraine from 31.01.2000 № 20 (as amended)”, available at: http://www.rada.gov.ua (accessed: 03.02.2021).
7. The Verkhovna Rada of Ukraine (2003), “Civil Code of Ukraine from 16.01.2003 № 435-IV (with changes and additions)”, available at: http://www.rada.gov.ua (accessed: 01.02.2021).