ПРИНЦИПИ КОНЦЕПЦІЇ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТА ЇХ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК БІЗНЕСУ

Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальность (КСВ); принципи корпоративної соціальної відповідальності; міжнародні ініціативи; міжнародні стандарти, переваги.

Анотація

Сьогодні у світі соціальна відповідальність бізнесу має важливе значення у взаєминах між підприємствами та стейкхолдерами. Підприємства змагаються за місця в рейтингах зі сталого розвитку та корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). КСВ є показником реальної участі підприємств у вирішенні соціально-економічних проблем суспільства. Це поняття поєднує дотримання організацією вимог закону, морально-етичних норм і виконання зобов'язань перед широким колом стейкхолдерів. Приєднання України до глобальних ініціатив, передусім до Глобального Договору ООН, дало змогу впровадити принципи корпоративної соціальної відповідальності в діяльність підприємств України, що вже має певні позитивні результати. Висока корпоративна соціальна відповідальність дозволяє сформувати позитивний імідж фірми або підприємства. Досліджено, що своєю чергою КСВ дає компанії певні вигоди: допомагає в розширенні клієнтської бази, зміцнює партнерські зв’язки, полегшує отримання кредитів, спрощує страхування, робить більш конструктивним взаємодію з державними структурами, дає змогу залучати та утримувати в штаті фірми висококваліфікованих фахівців, підсилює рейтингові позиції на внутрішньому й міжнародному ринках. У статті розкрито сутнісні ознаки та зміст принципів розвитку корпоративної соціальної відповідальності. Дослідження показало, що принципи концепції корпоративної соціальної відповідальності перебувають у процесі постійної трансформації. Запропоновано впровадити принцип доброчесної практики ведення бізнесу й фінансової прозорості на підприємствах України.

Посилання

1. Воwen, Н. R. (1953). Social Responsibilities of the Businessman. N.Y.: Harper & Row [in English].
2. Davis, K. & Blomstrom, R. (1975). Business and Society: Environment and Responsibility. N.Y.: McGrawHill [in English].
3. Pivovarov, K. V. (2014). Zastosyvannya pryntsypiv korporativnoy socialjnoji vidpovidaljnosti v organakh derzhavnogo kontroly Ukrajiny. [Application of the principles of corporate social responsibility in the State monitoring bodies of Ukraine]. Menedger – Manager, 1, 15–20. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzhm_2014_1_5 [in Ukrainian].
4. Fitel, О. І. (2015). Vydpovidnist diyalnosti bankiv pryntsypam korporativnoy socialjnoji vidpovidaljnosti: vytchiznyanyu kontekst. [Banks' compliance with corporate social responsibility principles: the domestic dimension]. Visnyk universytetu bankivskoyi spravy – Bulletin of banking university, 2, 246–255. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/VUbsNbU_2015_2_42 [in Ukrainian].
5. Pryatelchuk, О. А. (2013). Rosiyiskiy dosvid upravlinnya na zasagakh korporatyvnoji socialjnoji vidpovidaljnosti. [Russian experience in corporate social responsibility management]. Aktualni problem mizhnarodnykh vydnosyn – Current problems of international affairs, 113(2), 142–148. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmv_2013_113(2)__22 [in Ukrainian].
6. ISO/DIS 26000: Guidance on social responsibility. Retrieved from: http://isotc.iso.org. [in English].
7. Povazhny, О.S. & Оrlova, N.S. (2012). Korporativni vydnosunu v Ukrajini: suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku. [Corporate relations in Ukraine: current status and development prospects]. Donetsk: Noulidg [in Ukrainian].
8. Melnik, S.V. & Tresvyatska, Т.А. & Bydyonna, L.V. Shlakhy stumuluvannya socialjnoji vidpovidaljnosti vytchiznyanogo biznesu [Ways to promote the social responsibility of domestic business]. Retrieved from: www.lir.lg.ua/shlahi.doc. [in Ukrainian].
9. Global Compact. Retrieved from: www.unglobalcompact.org. [in English].
10. Bairaktar, Yu. P. & Komarova, А. А. (2014). Ananliz vytchiznyanogo ta zarubizhnogo dosvidu vprovadzhennya ta dotrymannya pryntsypiv kontseptsii korporativnoy socialjnoji vidpovidaljnosti. [Analysis of domestic and foreign experience in introducing and implementing the principles of corporate social responsibility]. Naukovyi visnyk Chersonskogo derzhavnogho universytetu. Ser.: Ekonomichni nayky – Scientific bulletin of Cherson state university. Ser.: Economic sciences, 9(6), 142–147. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2014_9(6)__34. [in Ukrainian].
11. Bozhkova, V.V. & Sager, L.Yu. Sotsialno- vidpovydalny biznes yak odyn z napyamkiv polipshennya imidgy vytchiznyznykh subyektiv gospodaryvannya [Socially responsible business as one of the ways to improve the image of domestic enterprises]. Retrieved from http://vuzlib.com.ua/articles/book/13884-So%D1%81%D1%96alno_ v%D1%96dpov% D1%96 dalnij j_b%EF%BF%BD/1.html. [in Ukrainian].
12. Vorobey, V. (2005). Korporativna socialjna vidpovidaljnistichy vygoda? [Corporate social responsibility or benefit?]. Kyivo-mogylanska Biznes-studiya – Kiev-Mohyla Busineess-studies. 10, 15–20. Retrieved from: http://www.management.com.ua/cm/cm037.html. [in Ukrainian].
Опубліковано
2020-07-09
Як цитувати
Урусова , З. П. (2020). ПРИНЦИПИ КОНЦЕПЦІЇ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТА ЇХ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК БІЗНЕСУ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (2 (46), 133-137. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/378
Розділ
Економіка праці, управління персоналом та маркетинг