PEDAGOGICAL ASPECTS OF ORGANIZING EDUCATION FOR CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS

  • O.S. Volarskaya
Keywords: integration, individuality whith particul needs, education, teaching educational surrounding

Abstract

Up-to-date problems of children wich special needs teaching and education are depicted in the article. Great attention is devoted to special conditions of the formation of educational surrounding that promotes the development of certain category of people and phases of pedagogical prijection are grounded.

References

1. Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6 т. - Т. 5. - М., 1983. - 365 с.
2. Міщик Л.І. Соціальна педагогіка. - Запоріжжя: ЗДУ, 1999. - 150 с.
3. Технологія соціально-педагогічної роботи: Навчальний посібник/ За заг. ред. А.Й. Капської. - К., 2000. - 372 с.
4. Трубавина І.М., Поняття про соціально-педагогічну реабілітацію особистості й сім’ї // Проблеми педагогічних технологій. - Луцьк, 2001. - Вип. 1. - С. 25-33.
Published
2006-08-28
How to Cite
Volarskaya, O. (2006). PEDAGOGICAL ASPECTS OF ORGANIZING EDUCATION FOR CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 31-38. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1710