ACTUAL TASKS AND STUDENT’S SOCIALIZATION CRITERIA IN CONTEXT OF GENDER EQUALITY’S INTERNATIONAL DOCUMENTS

  • T.P. Golovanova
Keywords: steady development, gender equality, student’s socialization, discrimination, violence

Abstract

The results of gender equality situation in Ukraine are presented, actual tasks and criteria of student ‘s socialization are formulated in the context of international documents on issues of gender equality and democracy, about liquidation of discrimination and violence.

References

1. Ґендерні стратегії сталого розвитку України / За наук. ред. Л.С. Лобанової. - К.: Фенікс, 2004. – 432с.
2. Жіночі права: крок за кроком: Практичний посібник з використання міжнародного закону про права людини і механізмів захисту прав жінок у контексті прав людини. - К.: Основи, 1999. - 237 с.
3. Наші людські права: Посіб. з жіночих люд. прав: Пер. з англ. / Дж. Мертус, М.Дат, Н.Флауерс. – Ужгород: Карпати, 1996. – 202 с.
4. Гендерний паритет в умовах розбудови сучасного українського суспільства. – К.: Український ін-т соціальних досліджень, 2002. – 121 с.
5. Доклад ООН о развитии человека за 2003 год. Цели в области развития, сформулированные в Декларации тысячелетия: межгосударственная договоренность об избавлении человечесвта от нищеты / ПРООН. – Минск: Юнипак, 2003. – 368 с.
6. Мунтян І.С. Ґендерний підхід у професійній підготовці студентів вищих педагогічних закладів: Автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / Одеса, 2004. –21с.
Published
2006-08-28
How to Cite
Golovanova, T. (2006). ACTUAL TASKS AND STUDENT’S SOCIALIZATION CRITERIA IN CONTEXT OF GENDER EQUALITY’S INTERNATIONAL DOCUMENTS. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 46-52. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1712

Most read articles by the same author(s)