ОСОБЛИВОСТІ ПОСТАНОВКИ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ВИСТАВИ МАЙБУТНІМИ АКТОРАМИ

Ключові слова: хореографічна вистава, сценічний образ, майбутні актори, особливості постановки, акторська майстерність, хореографічна лексика

Анотація

У статті на основі аналізу педагогічної та мистецтвознавчої літератури висвітлюються питання постановчої діяльності хореографічних композицій саме майбутніми акторами, розкриваються особливості творчого процесу створення ними хореографічного продукту, що ґрунтуються на їхніх професійних знаннях із майстерності актора та розкриваються й виражаються через основні принципи наповнення емоційного характеру внутрішньої психофізичної сфери створеного образу. Зазначається, що хореографічна вистава, створена й виконана самими акторами, відрізняється від хореографічної вистави, яка створена професійними балетмейстерами й виконується професійними хореографами. Відмінність полягає в тому, що майбутні актори мають більші можливості вираження для розкриття сценічного характеру. Це ґрунтується на їхніх професійних знаннях із майстерності актора, що розкриваються й виражаються через основні принципи наповнення емоційного характеру їхньої внутрішньої психофізичної сфери. Сюжет, який розкривають професійні драматичні актори в танцювальній виставі, є більш виразним і акторськи насиченим для глядача та не потребує пояснень. Здобуті знання з акторської майстерності дозволяють акторам більш емоційно й чуттєво використовувати виражальні засоби, а також створювати образи у хореографічній виставі через акторські знання, уміння й використання найпростіших виражальних засобів – жестів, поз, рухів які виявляються через пантоміму та етюдну акторську гру. Творчий колективний процес, упродовж якого майбутні актори створюють мізансцени й танцювальні малюнки, хореографічно-лексичну наповненість образів, проявляючи й розкриваючи свій творчий потенціал у взаємодії та допомозі одне одному, дозволяє їм не лише виконувати хореографічні вистави, а й бути їхніми співавторами, що є запорукою розвитку творчого мислення майбутніх акторів. Також у статті виявленні відмінності у виражальних засобах розкриття сценічного образу ролі в танцювальній і драматичній виставах, які відрізняються за засобом розкриття образу, спрямованістю та способами вираження, але обидва види театрального мистецтва вимагають від акторів, які створюють і виконують виставу, високої майстерності, творчості й емоційної виразності для успішної передачі ідеї та змісту вистави для глядачів.

Посилання

1. Енська О., Максименко А., Ткаченко І. Композиція танцю та мистецтво балетмейстера. Суми : ФОП Цьома С.П., 2020. 157 с. URL: https://repository.sspu.edu.ua/bitstream/.
2. Плахотнюк О. Джаз танець на академічній балетній сцені: генезис та персоналії. Актуальні питання гуманітарних наук. 2014. Вип. 8. С. 164–168. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2014_8_26.
3. Плахотнюк О. Творчість Тараса Шевченка на балетній сцені. Вісник Львівського університету. Серія мистецтвознавство. 2014. Вип. 15. С. 171–176.
4. Станіславський К. С. Робота над роллю. Ревізор. Реальне відчуття життя п’єси та ролі (1936–1937). Львів : [б.в.]. 2018, 84 с. URL: https://kultart.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/Stanislavskyy-Druk.pdf.
5. Noverre J. G. Lettres sur la dance. URL: https://lire-demain.fr/livre/9782914958370-lettres-sur-la-danse/.
Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
Гончаренко, Ю. В., Ткач, Г. О., & Кузьмін, К. С. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ПОСТАНОВКИ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ВИСТАВИ МАЙБУТНІМИ АКТОРАМИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (3), 50-55. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3915
Розділ
РОЗДІЛ IIІ. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають