УЧАСТЬ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В ПРИРОДООХОРОННІЙ РОБОТІ ЯК ВАЖЛИВА УМОВА ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

  • Т. В. Турбар
Ключові слова: природоохоронна робота, екологічна компетентність, початкова школа, заклад загальної середньої освіти, екологічне виховання, екологічна освіта, охорона природи

Анотація

Зміст статті полягає в обґрунтуванні значення залучення учнів початкової школи до природоохоронної роботи для формування екологічної компетентності особистості. На основі аналізу літературних джерел уточнено сутність понять «природоохоронна робота» та «екологічна компетентність». Визначені особливості формування екологічної компетентності учнів молодшого шкільного віку. На основі аналізу сучасної нормативної бази організації освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти доведено важливість залучення молодших школярів до природоохоронної діяльності.

Посилання

1. Ванцовська О. А. Формування екологічної компетентності дітей в умовах дошкільного навчального закладу. Таврійський вісник освіти. 2011. №1. С. 47-54.
2. Вороненко Т. Екологічні знання як компонент екологічної освіти і виховання Рідна школа. № 3. 2012. С. 21-23.
3. Державний стандарт початкової освіти: постанова Каб. Мін. України від 21.02.2018 р. №87. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/derzhavni-standarti
4. Магрламова К. Г. Формування ціннісного ставлення до природи у змісті екологічного виховання учнів загальноосвітніх шкіл. Педагогічний процес: теорія і практика: зб. наук. праць. Київ: ЕКМО, 2008. Вип. 1. С. 141–147.
5. Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг. ред. Н. М. Бібік. Київ: Літера ЛТД, 2018. 160 с.
6. Про освіту. Закон України від 05.09.2017 р. №38-39. База даних «Законодавство України» / ВР України. URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
7. Пруцакова О. Л. До проблеми формування екологічної компетентності школярів. Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки». 2009. Вип. 162. С. 132-138.
8. Пустовіт Г. П. Теоретико-методичні основи екологічної освіти і виховання учнів 1-9 класів у позашкільних навчальних закладах. Київ: Альма-матер, 2004. 540 с.
9. Ратушняк О. М. Формування екологічної компетентності учнів початкової школи. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2014. Вип. 16. С. 325-330
10. Руденко Л. Д. Взаємодія школи і сім’ї як умова формування екологічної компетентності підлітків. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. 2005. Вип. 8. Кн. 2. С. 25-27.
11. Хуртенко Л. О. Шкільна екологічна освіта. Екологічна освіта і виховання: досвід та перспективи: зб. матеріалів Всеукр. наук-практ. конф. Київ: Центр екологічної освіти та інформації, 2001. С. 128-130.
12. Шевцова Г. В. Молодший шкільний вік як предмет психолого-педагогічних досліджень: традиції та інновації. Педагогічні науки: зб. наукових праць. Вип. LXVIII. Херсон: ХНУ. 2015. С. 134-138.
13. Шмалей С. В. Екологічна особистість: монографія. Київ: Бібліотека офіційних документів. 1999. 232 с.
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Турбар, Т. В. (2019). УЧАСТЬ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В ПРИРОДООХОРОННІЙ РОБОТІ ЯК ВАЖЛИВА УМОВА ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 66-69. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/556

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають