ПЛАТФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ВІДКРИТИХ ІННОВАЦІЙ НА ПРИКЛАДІ ФІНЛЯНДІЇ

Ключові слова: відкриті інновації, трикутник знань, третя місія, економіка знань, інноваційні платформи.

Анотація

У статті на основі аналізу понять «відкриті інновації» та «трикутні знання» досліджено платформи реалізації відкритих інновацій у регіоні Тампере, Фінляндія. Для обґрунтування відмінностей між традиційним інноваційним процесом та концепцією відкритих інновацій графічно порівняно закритий та відкритий інноваційні процеси. Уточнено поняття «трикутник знань» у межах моделі відкритих інновацій. Визначено роль каналів комунікації в трикутнику знань. Проаналізовано інноваційний розвиток Фінляндії за 2010-2018 рр., і, як наслідок, показано позиції країни в Глобальному індексі інновацій. Розглянуто обсяги та роль приватних та державних інвестицій у дослідження і розробки, та, виходячи з цього, визначено роль державної політики у формуванні інноваційної екосистеми. Враховуючи те, що трикутник знань є локальним інструментом взаємодії науки, освіти та інновацій, розглянуто програми інноваційного розвитку регіонів Фінляндії з 1994 по 2020 рік. Визначено вплив Національного агентства по технологіях та інноваціях «Business Finland» на поліпшення взаємодії університетів та приватного сектора. Форми реалізації трикутника знань досліджено в межах відкритих інновацій у Фінляндії, а саме: платформи взаємодій компаній New Factory International Ltd., Finnish University Property Ltd., Finnish Broadcasting Company з університетами регіону Тампере. У зв’язку з цим визначено форми взаємодії, суб’єктів взаємодії та канали комунікації, а також напрями інноваційної діяльності та практичні результати колаборації цих компаній та університетів Тампере. Підсумок проведеного аналізу узагальнює таблиця із порівнянням трьох трикутників-платформ відкритих інновацій.

Посилання

1. Chesbrough, H. W. (2003). Open innovation: The new imperative for creating and profiting from technology. Harvard Business Press.
2. Curley, M., & Salmelin, B. (2013). Open Innovation 2.0: a new paradigm. OISPG White Paper, 1-12.
3. Sjoer, E., & Goossens, M. (2011). Implementing Tailor-Made CEE in theory and in practice: The Knowledge Triangle as a Conceptual Tool. In 1st World Engineering Education Flash. SEFI: European Association for Engineering Education.
4. Unger, M., & Polt, W. (2017). The knowledge triangle between research, education and innovation–a conceptual discussion. Foresight, 11(2).
5. Global Innovation Index Report (2018). Retrieved from https://www.globalinnovationindex.org/gii-2018-report#.
6. Raunio, M., Nordling, N., Kautonen, M., & Räsänen, P. (2018). Open Innovation Platforms as a Knowledge Triangle Policy Tool – Evidence from Finland. Foresight, 12 (2).
7. Cervantes, M. (2017). Higher education institutions in the knowledge triangle. Foresight, 11(2).
8. Vipunen: Education Statistics Finland. Retrieved from https://vipunen.fi/
9. Statistics Finland. Retrieved from http://www.tilastokeskus.fi/til/tkker/tau_en.html.
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Колобердянко, І., & Можайська, К. (2019). ПЛАТФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ВІДКРИТИХ ІННОВАЦІЙ НА ПРИКЛАДІ ФІНЛЯНДІЇ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (3 (43), 83-87. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/109
Розділ
Теоретико-прикладні аспекти економічних процесів в Україні та світі