ОЦІНКА РІВНЯ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: підприємство, інтернаціоналізація, міжнародна діяльність, стратегія, матричний метод, групування.

Анотація

Концентрується увага на оцінюванні рівня інтернаціоналізації на основі експортної діяльності підприємства, що кількісно є показником рівня залучення у світогосподарські зв’язки та кількістю країн-партнерів у експорті, що свідчить про масштаби та якість міжнародної співпраці підприємства. Також нами використовується ціновий чинник, який має значний вплив на можливість виходу підприємства на міжнародний ринок зі своєю продукцією. Показники для оцінки рівня інтернаціоналізації підприємств відображають цей процес, тобто обсяг експорту, кількість країн-партнерів-експортерів, рівень цін. Інструментарій дослідження включає аналітичні залежності для оцінки середніх значень показників, матричний метод для групування підприємств з різними значеннями показників інтернаціоналізації, а також індексний метод для обчислення індексу інтернаціоналізації підприємства. Для вимірювання рівня значущості кожного показника використовується зважування, оскільки коригування індикаторів може оцінити внесок кожного показника в посилення інтернаціоналізації. Залежно від значення індексу інтернаціоналізації, ми окреслюємо подальшу стратегію бізнесу: "збереження позицій", "подальше розширення", "невідкладні дії". У дослідженні ми довели вплив рівня інтернаціоналізації підприємства на його розвиток та зростання, що відображається на рейтингових балах. На основі показників інтернаціоналізації 5 підприємств, які займають перші місця серед експортерів зерна в Україні, ми виміряли пряму кореляцію між рівнем інтернаціоналізації та розвитком підприємств (рейтингові бали).

Посилання

1. Håkanson L., Kappen P. J. (2017) The 'Casino Model' of internationalization: An alternative Uppsala paradigm. Journal of International Business Studies. 48 (9), 1103-1113. doi.org/10.1057/s41267-017-0113-9 [in English].
2. Santangelo G.D., Meyer K.E. (2017) Internationalization as an evolutionary process.Journal of International Business Studies. 48 (9), 1114-1130. doi.org/10.1057/s41267-017-0119-3 [in English].
3. Long Quang Trinh, Ha Thi Thanh Doan (2018) Internationalization and the growth of Vietnamese micro, small, and medium sized enterprises: Evidence from panel quantile regressions. Journal of Asian Economics. 55, 71-83.doi.org/10.1016/j.asieco.2018.01.002 [in English].
4. Chao Z. (2018) Internationalization and performance: evidence from Chinese firms. Chinese Management Studies. 12 (1), 19-34. doi.org/10.1108/CMS-04-2017-0098 [in English].
5. Qian G., Li L., Qian Z. (2018) Interactions Among Factors Driving and Inhibiting the Early Internationalization of Small, Young Technology Enterprises. Management International Review. 58 (2), 251-280. doi.org/10.1007/s11575-017-0321-3 [in English].
6. McCormick M., Fernhaber S. Small Bus Econ (2018) Are growth expectations being met? Implications for the internationalization of micro-sized ventures. Small Business Economics. 50 (3), 591-605. doi.org/10.1007/s11187-017-9909-z [in English].
7. Fariborzi H., Keyhani M. (2018) Internationalize to live: a study of the post-internationalization survival of new ventures. Small Business Economics. 50 (3), 607-624. doi.org/10.1007/s11187-017-9910-6 [in English].
8. Pinho J. Carlos M., Martins L., Soares A. M. (2018) Small businesses' internationalization: International readiness in the context of Asian countries. Asia-Pacific Journal of Business Administration. 10 (1), 50-63. doi.org/10.1108/APJBA-05-2017-0043 [in English].
9. Liu H., Luo J., Cui V. (2018) The Impact of Internationalization on Home Country Charitable Donation: Evidence from Chinese Firms. Management International Review. 58 (2), 313-335. doi.org/10.1007/s11575-018-0343-5 [in English].
10. McHenry, Joyce E. H., Welch Denice E. (2018) Entrepreneurs and internationalization: A study of Western immigrants in an emerging market. International Business Review. 27 (1), 93-101. doi.org/10.1016/j.ibusrev.2017.05.008 [in English].
11. Li Peng-Yu (2017). Top management team characteristics and firm internationalization: The moderating role of the size of middle managers. International Business Review. 27 (1), 125-138. doi.org/10.1016/j.ibusrev.2017.05.011 [in English].
12. Rodrigues S. B., Dieleman M. (2018) The internationalization paradox: Untangling dependence in multinational state hybrids. Journal of World Business. 53 (1), 39-51. doi.org/10.1016/j.jwb.2017.08.003 [in English].
13. Beugelsdijk S., Kostova T., Kunst V. E. (2018) Cultural Distance and Firm Internationalization: A Meta-Analytical Review and Theoretical Implications. Journal of Management. 44 (1). 89-130. journals.sagepub.com/doi/10.1177/0149206317729027 [in English].
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Переверзєва, А. (2019). ОЦІНКА РІВНЯ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (3 (43), 92-98. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/111
Розділ
Теоретико-прикладні аспекти економічних процесів в Україні та світі