МОДЕЛІ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ЇЇ ВАРІАНТИ: СВІТОВИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД ДЛЯ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: корпоративна культура, моделі, елементи, канали зв’язку, ідеї, цінності, стандарти.

Анотація

Cтаття присвячена моделям корпоративної культури та її варіантам на промислових підприємствах. Досліджено моделі корпоративної культури та розглянуто світовий й український досвід. На основі дослідження виявлено, що серед моделей корпоративної культури світового рівня виділяють: модель Е. Шейна, яка базується на трьох рівнях: культурних індикаторах, світогляді, рівні символів і знаків; модель Ф. Харріса і Р. Морана формується з десяти елементів та допомагає промисловим підприємствам більше приділяти увагу до своїх робітників, сприяти укріпленню між виробничих зв’язків, правильній розробці стратегії корпорації. З’ясовано, що модель Р. Рютінгера містить такі основні елементи як ринок і суспільство, а її цінностями виступають культура організації, уявлення про цінності; норми, правила поведінки, конкретна поведінка. Модель культури Г. Хофтседа будується на практиках, основними елементами яких є: цінності, ритуали, герої, символи. Модель Б. Ф. Усманова базується на ідеальних ідеях, а саме : видатних діячах та прикладах для наслідування, провідних в суспільстві ідеях та цінностях, внутрішніх стандартах та правилах, неформальних каналахзв’язку. Модель Performance Engineering Group, Inc., поєднує елементи корпоративної культури з елементами корпоративної стратегії. Виявлено, що моделі українських вчених відрізняються від іноземних. Модель М. І. Овчаренко містить процес формування й розвитку корпоративної культури, процедури профілю споживача, дозволяє повністю реалізувати клієнтоорієнтовану функцію корпоративної культури. Модель С. І. Грибінської побудована на факторах зовнішнього та внутрішнього впливу на корпоративну культуру, відображає рівні її прояву, забезпечує особисті актуальні потреби працівників від роботи та мотивує персонал, сприяє одержувати задоволення працівників роботою, допомагає досягти творчої самореалізації та саморозвитку.

Посилання

1. Khimich, IG, 2010. Methods of formation of corporate culture at the enterprises of machine-building branch. Bulletin of Khmelnytsky National University, Series: Economic Sciences, № 1, p. 80-83.
2. Khimich, IG, 2010. Models of formation of corporate culture for machine-building enterprises. State and regions. Series. Economics and Entrepreneurship, № 2, p. 218-223.
3. Andrushkiv, BM and Chernychynets, SP, 2011. Corporate governance: a textbook. Kyiv: Condor, 528 p.
4. Yevtukhova, TI, Legenko, Yu.V., Rodionov, OV and Rudenko, OM, 2013. Corporate culture: a textbook. Kyiv.: State Enterprise "Center for Scientific and Technical Information and Promotion of Innovative Development of Ukraine", 186 p.
5. Grebinska, SI Model of formation of positive corporate culture in the system of motivation of personnel of machine-building enterprise [Text] / SI Grebinska // Visnyk of Khmelnytsky National University. Economic sciences. - 2012. - №3, Vol.1. - P. 80-84.
6. Ovcharenko, MI Organizational and economic principles of management of development of corporate culture of industrial enterprises [Text]: dissertation for the degree of Cand. economic sciences / M. I. Ovcharenko; Science. ker. S. M. Ilyashenko . - Sumy: Sumy State University , 2014. - 240 p. - SSU.
Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Андросова , О. Ф. (2020). МОДЕЛІ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ЇЇ ВАРІАНТИ: СВІТОВИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД ДЛЯ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (4 (48), 9-14. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/1764
Розділ
Економіка та управління підприємствами