ОБЛІК ДОХОДІВ ТА ВИДАТКІВ ЗАГАЛЬНОГО ФОНДУ МІСЦЕВИХ ГРОМАД У ПЕРІОД РЕФОРМУВАННЯ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ
Анотація
Досвід багатьох країн світу свідчить, що проблеми конкретного села, міста або вулиці можуть ефективно вирішуватися тільки на місцевому рівні. Фінансова підтримка малих громад з використанням системи дотаційного вирівнювання є обтяжливою для державного бюджету та унеможливлює розвиток малих міст та селищ. Для того, щоб громада мала потужний потенціал для розвитку та ефективного функціонування, існувала необхідність в об’єднанні адміністративно-територіальних одиниць. Укрупнені територіальні громади мають більше повноважень в управлінні та краще фінансове забезпечення. Децентралізація, як нове явище для нашої країни, розглядається як спосіб організації влади в державі, при якому утворена територіальна громада має право самостійно вирішувати питання з організації своєї роботи виходячи з власних потреб. Процес бюджетної децентралізації включає в себе передачу повноважень в управлінні доходами та видатками місцевим органам громад з метою підвищення ефективності їх використання та управління. Найважливішим показником господарсько-фінансової діяльності будь- якої бюджетної установи є виконання кошторису, який неможливий без здійснення видаткової частини бюджету. Виходячи з цього слід зазначити, що облік видатків є одним із головних завдань фінансового обліку в державній установі. У статті досліджено стан проведення реформи децентралізації на території України, головні її досягнення та недоліки; визначено поняття та окреслені основні аспекти застосування програмно-цільового методу у бюджетному плануванні; розглянуто теоретичні та практичні аспекти організації обліку, аналізу і контролю доходів та видатків загального фонду місцевих установ.
Посилання
2. Sirik Z.I. Features of improving intergovernmental relations in the context of decentralization of power. 2020. P. 46–49. URL: http://ird.gov.ua/sep/sep20202(142)/sep 20202 (142) _046_SirykZ.pdf (access date: 12.03.2021).
3. Roshilo V.I. Ways to reform the system of intergovernmental relations in the context of decentralization of the budget system of Ukraine. 2020. S. 174–178. URL: http://chtei-knteu.cv.ua/herald/content/download/archive/2020/v1_2/14.pdf.
4. Budget Code of Ukraine Article 1, item 23. 2010, № 50–51, Article 572. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17#Text (appeal date: 11.03.2021).
5. Musaeva I. Introduction of the program-target method of formation of local budgets in Ukraine. 2016. URL: http://www.lvivacademy.com/vidavnitstvo_ 1 / visnyk16 / fail / Musajeva.pdf (appeal date: 12.03.2021).
6. Sources of local budget revenues. The main information portal for the reform of local self-government and territorial organization of power. URL: http s: //decentralization.gov.ua/news/7476 (access date: 13.03.2021).
7. Laziness V.S. Accounting in budgetary institutions. Tutorial. 2016. S. 560. URL: http://ktep.kiev.ua/wp-content/uploads/2019/12/Len-VS-budjet-book.pdf (appeal date: 13.03.2021).
8. Kravchuk N.V. Reference syllabus of lectures on the subject “Accounting in budgetary institutions” for bachelors majoring in 071 “Accounting and Taxation. 2019. С. 235. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/2019.pdf (access date: 13.03.2021).
9. Lemishovsky V.G. Budgetary institutions: accounting, national standards, taxation and reporting. 2016. S. 1024.
10. With what financial indicators did the united communities end 2020 – rating. The main information portal for the reform of local self-government and territorial organization of power. URL: https://decentralization.gov.ua/news/13333 (access date: 24.03.2021).