ІДЕНТИФІКАЦІЯ ТА ОБЛІК СТРАТЕГІЧНИХ АКТИВІВ ПРИ ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА

  • В.П. Гринь
Ключові слова: стратегічні активи, стратегічні ресурси, стратегічний фінансовий облік, потенціал підприємства

Анотація

У статті досліджено сутність стратегічних активів в бухгалтерському обліку. Обґрунтовано систему стратегічного фінансового обліку шляхом розробки теоретичних засад обліку стратегічних активів. Виділено два види стратегічних активів підприємства (капіталізовані стратегічні активи, що відображаються в бухгалтерському балансі підприємства у вигляді традиційних активів підприємства; некапіталізовані стратегічні активи, що не є окремими об’єктами бухгалтерського обліку). Розроблено методику ідентифікації стратегічних активів підприємства в системі обліку. Визначено та проаналізовано основні причини неможливості імітації стратегічних активів конкурентами. Розроблено порядок визнання стратегічних активів у вузькому розумінні в фінансовому обліку. Сформовано модель відповідності окремих видів стратегічних активів видам конкурентних переваг, які вони забезпечують. Запропоновано розглядати стратегічні активи як сукупність ресурсів підприємства, які забезпечують формування його конкурентного потенціалу. Виділено поняття стратегічних активів в системі обліку у широкому та у вузькому розумінні в залежності від видів забезпечуваних ними конкурентних переваг.

Посилання

1. Aaker, D. Strategic market management. 7th ed. / Trans. with English Ed. S. G. Bozhuk. – SPb. : Piter, 2007. – 496 р.
2. Basalaeva, E. V. Strategic accounting and economic analysis as a basis for the future of financial analytics / E. V. Basalaeva // Financial strategies. – 2014. – No. 17 (203). – Р. 13–17.
3. Bobryshev, S. Management of organizational knowledge as a strategic asset / S. Bobryshev // Electronic resource. Access mode:https://www.cfin.ru/management/strategy/knowledge_asset.shtml
4. Brukhansky, R. F. Accounting and analysis in the system of strategic management of agrarian entrepreneurship [Text] : monograph / R. F. Brukhansky. – Ternopil : TNEU, 2014. – 384 p.
5. Valuev, B. I. The system of economic accounting in industry: questions of theory and methodology : a monograph / B. I. Valuev. – Odessa : Palmira, 2012. – 216 p.
6. Vostryakov, A. V. Strategic assets as a basis for the implementation of the strategic process of the enterprise / A. V. Vostryakov // Economics and Management. – 2013. – № 3 (35). – P. 54–58.
7. Hutsailyuk, Z. V. Forecast (strategic) accounting and modern problems of development of the theory of accounting / Z. Hutsailyuk // Accounting and Auditing. – 2006. – № 2. – P. 14–19.
8. Sotnikova, D. V. Identification of the concept of strategic resources of the enterprise / D. V. Sotnikov // Effective economy. – 2012. – № 10. Electronic resource. Access mode: http://www.economy.nayka.com.ua
9. Shchetinina, E. D. Intangible assets as innovative and strategic resources of an enterprise: methods of analysis and evaluation / E. D. Shchetinina, I. B. Kondrashov // Vestnik BSTU im. V. G. Shukhov. – 2016. – No. 1. – S. 214–218.
10. Yakovleva, E. V. Strategic assets of the innovation economy / E. V. Yakovleva // Bulletin of the Chelyabinsk State University. Economy. Issue 27. – 2010. – No. 14 (195). – P. 36–38.
11. Amit R. Strategic assets and organizational rent / R. Amit, P. J. Schoemaker // Strategic Management Journal. – 1993. – Vol. 14, No. 1. – P. 33–46.
12. Barney, J. B., Hesterly, W. S. Strategic management and competitive advantage. Concepts and Cases. 6th ed. New York : Pearson, 2019. 368 p.
13. Puca, A., Zyla, M. L. The Intangible Valuation Renaissance: Five Methods. URL: https://blogs.cfainstitute.org/investor/2019/01/11/a-renaissance-in-intangible-valuation-five-methods/
14. Reilly, R. F. Valuation of Technology-Related Intangible Assets. Insights. 2015. Summer. P. 37–50.
15. Prahalad, C. K., Hamel, G. (1990), “The core competence of the corporation”. Harvard Business Review, Vol. 68, No. 3, pp. 79–91.
Опубліковано
2023-03-17
Як цитувати
Гринь, В. (2023). ІДЕНТИФІКАЦІЯ ТА ОБЛІК СТРАТЕГІЧНИХ АКТИВІВ ПРИ ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (3 (55), 40-45. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2022-3-55-06
Розділ
Ринкові механізми обліку, аналізу та аудиту в національній економіці