КОНКУРЕНТОЗДАТНІСТЬ ЯК УМОВА ФУНКЦІОНУВАННЯ КОМПАНІЙ В СУЧАСНОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Анотація
У цій статті досліджено одне з найважливіших питань – проблему конкурентоздатності на ринку телекомунікацій та її удосконалення у на сучасному етапі. Процес глобалізації, який вимагає жорсткої конкуренції між компаніями, та запровадження певних заходів, спрямованих на підвищення якості продукції та розширення послуг, оптимізацію витрат, збільшення прибутку та покращення конкурентних позицій та факторів на телекомунікаційному ринку, шляхом впровадження нових технологій. У статті проаналізовано сутність конкурентоздатності та її вплив на ринок, дається визначення суб’єкта, який функціонує на ринку та веде конкурентну боротьбу, переноситься поняття конкуренції на різні рівні, визначаються визначальні фактори та можливості розвитку телекомунікаційних компаній в своїй ніші ринку. Конкурентоздатність має бути зручним та зрозумілим способом функціонування на ринку для суб’єктів господарювання та направлена на забезпечення підвищення ефективності у галузі, де функціонує компанія. При цьому телекомунікаційні компанії мають створювати та розвивати сприятливе внутрішнє економічне середовище для стабілізації, стимулювання розвитку свого бізнесу та впроваджувати нові технології для розширення своїх позицій на ринку. Для дослідження рівня конкурентоздатності об’єкта повинні використовуватися різноманітні критерії оцінки, які лежать в основі розрахунку індивідуальних та групових показників. В статті проаналізовано заходи, які повинні бути вжиті на ринку телекомунікацій провідними компаніями для підвищення та утримання своїх конкурентних позицій за допомогою інноваційного розвитку та впровадження нових технологій.
Посилання
2. Khrapkina V.V. (2021). Competitiveness of industrial enterprises as a key factor of sustainable economic development : materials of international research and practice. conf. Zaporizhzhia : ZNU. P. 267–269. URL: https://web.znu.edu.ua/NIS/2021/zb__rnik_traven___2021_sajt_znu__1_.pdf (application data: 15.09.2022).
3. Kukhanova A.V. (2019). The main strategies of financial support of the competitiveness of the enterprise. ΛΌГOΣ. ONLINE : International scientific electronic journal. № 4. URL: http://eoi.citefactor.org/10.11232/2663-4139.04.20 (application data: 20.09.2022).
4. On Electronic Communications : Law of Ukraine dated December 16, 2020 № 1089-IX.
5. Bondarenko A.F., Gordienko V.P., Dutchenko O.O. (2019). Competitiveness factors in the market of mobile operators.Bulletin of Sumy State University. Series: Economics. № 2. С. 56–62.
6. Financial and analytical information, 2021. Kyivstar PJSC. URL: https://kyivstar.ua/uk/about/about/partners (application data:19.10.2022).
7. Financial and analytical information, 2021. PJSC Vodafone Ukraine. URL: https://www.vodafone.ua/company/investors/zvity-ta-rezultaty/finansovi-r ezultaty (application data: 25.10.2022).
8. Financial and analytical information, 2021. “Lifecell” LLC. URL: https://www.lifecell.ua/uk/pro_lifecell/finansovita-operacijni-dani/richni-zviti/ (application data: 26.10.2022).
9. Noll J. (2018). Internet Lite for Sustainable Development / J. Noll, W. Mansour, C. Holst. Journal of NBICT. № 1. P. 223–238.
10. Columbus L. (2018). 10 Charts That Will Change Your Perspective Of Big Data’s Growth / Louis Columbus. Forbes. URL: https://www.forbes.com/sites/louiscolumbus/2018/05/23/10-charts-that-will-change-your-perspective-ofbig-datas-growth/?sh=5cc9c27e2926 (application data: 03.11.2022).