СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Стаття присвячена дослідженню особливостей запровадження стратегії розвитку сільськогосподарського підприємства. Розробка та запровадження стратегії розвитку сучасного сільськогосподарського підприємства є інструментом забезпечення довгострокового розвитку. Особливості сільськогосподарського виробництва, відсутність адаптованих методик оцінки типів їх розвитку призводять до практичного застосування стратегій розвитку лише незначною кількістю підприємств, останні ж надають перевагу ситуаційному управлінню, яке дає можливості забезпечити утримання ринкової позиції тільки в коротко- та середньостроковій перспективі. Стратегії розвитку сучасного сільськогосподарського підприємства повинні враховувати використання ресурсного і системного підходів; акцентувати увагу на підприємницькому аспекті, комплексному узгодженні змісту, процесу та контексту стратегій розвитку сільськогосподарських підприємств. Розглянуто визначення поняття «стратегія підприємства». Проаналізовано роботу підприємства «Агротрейд‑2000», проведено оцінку зовнішніх факторів і потенціалу внутрішніх ресурсів, його слабких та сильних сторін, визначено місію та вектори розвитку, що слугує підґрунтям для визначення стратегічних цілей і завдань сільськогосподарського підприємства. Досліджено етапи формування стратегії розвитку аграрного підприємства. При розробці стратегічних рішень здійснюється оцінка варіантів розроблених стратегій, а також вибір найбільш ефективної стратегії. У разі істотних змін зовнішніх факторів, які безпосередньо впливають на діяльність сільськогосподарського підприємства, а також зміни його внутрішнього потенціалу, які перешкоджають реалізації заздалегідь запланованої стратегії, здійснюється коригування стратегічних змін на необхідних етапах її реалізації. Зроблені висновки щодо подальшого стратегічного напрямку роботи підприємства «Агротрейд‑2000», який для досягнення беззбиткового виробництва передбачає застосування стратегії стабілізації, що включає запровадження і розвиток на підприємстві системи стратегічного планування. Практичне застосування стратегічного планування має на меті забезпечення результативності діяльності підприємства і формування його нових конкурентних переваг, що передбачає обґрунтування ефективної стратегії його розвитку.
Посилання
2. Bruslynovska I.V. , Matviychuk V.I. (2018) Theoretical aspects of the formation of the company’s financial strategy. Economics and management organization. [in Ukrainian]
3. Borysyuk O.V., Malenytskyi D.S. (2018) The essence of the strategy and its importance for the security of the enterprise. Economy and enterprise. 160–164. [in Ukrainian]
4. Yankovska V.A. (2013) Financial strategy and its role in enterprise development. 182–187. [in Ukrainian]
5. Tsikhanovska V.M., Alekseenko O.A.(2018) Theoretical aspects of forming a strategy for the development of enterprises of the meat-product subcomplex. Investments: practice and experience. 18–21. [in Ukrainian]
6. On the approval of the Concept of the State target program for the development of the agricultural sector of the economy for the period until 2022 No. 1437. (2015, November 30). [in Ukrainian]
7. Official website of “Agrotrade-2000”. Retrieved from: https://at2000.com.ua/ [in Ukrainian]
8. Report on the management of Agrotrade-2000 Retrieved from: https://drive.google.com/file/d/1AbiDzF8uWDtakHAxhXGIT5gPCpWHxCL0/viewhttps://at2000.com.ua/#about [in Ukrainian]
9. Keranchuk T.L. (2018) Strategic planning as a tool of strategic enterprise management. Market infrastructure. 134–138. [in Ukrainian]
10. Hladyschuk Ya.A., Orlova K.E. (2019). Formation of the enterprise’s image as a factor in ensuring its competitiveness. Zbirnyk naukovykh pratsʹ ZTU. [in Ukrainian]
11. Voronkova A.A, Voronkova A.V. Justification of the strategy for the development of agrarian enterprises in modern economic conditions. Retrieved from: http://dspace.khntusg.com.ua/bitstream/123456789/19311/1/14.pdf [in Ukrainian]