МАРКЕТИНГОВІ ТА МЕРЕЖЕВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОГО СІЛЬСЬКОГО ТУРИЗМУ: МОЖЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ДОСВІДУ В УКРАЇНІ

  • А.О. Осаул
  • Л.В. Безкоровайна
  • Н.С. Венгерська
Ключові слова: сільський туризм, маркетинг, інструменти маркетингу, дестинації, кооперація, нетворкінг, кооперативна поведінка

Анотація

У статті розглянуто поняття «управління взаємовідносинами з клієнтами». Розкрито основні переваги його застосування. Наведено кейси, що ілюструють ефективність маркетингу, пропозиції продукції, її сильні та слабкі сторони, необхідність прийняття маркетингових рішень, а також важливість калькуляції ресурсів на основі європейського досвіду та знань. Виокремлено групи дестинацій у сільському туризмі, які мають специфічні маркетингові підходи, спрямовані на формування індивідуального досвіду туриста, а саме «візуальні» атракції, що характеризуються як пасивні та «оглядові», «купівельні» атракції, спрямовані на формування ідеї придбання «пам’яті» про відвідані сільські напрямки, а також пам’ятки «відвідайте/ дійте», створені для підтримки бажання туристів до саморозвитку шляхом доступу до нових навичок і здібностей, отриманих у сільській місцевості. «Високі» пам’ятки та «просторові» пам’ятки досліджувалися як сучасні маркетингові способи ведення ефективного бізнесу в сфері сільського туризму. Було наголошено, що брендинг та ІКТ, а також пріоритет людського капіталу в бізнес-політиці сільського туризму є невід’ємною частиною ведення бізнесу як в Україні, так і в інших країнах Європи. Встановлено, що кооперативна партнерська поведінка, нетворкінг означає об’єднання багатьох учасників з метою взаємного діалогу, включаючи збереження місцевих традицій та культурної ідентичності; розвиток інфраструктури, забезпечення якості життя через інтерактивне мережеве спілкування. Концепція кооперації проаналізована як сучасний підхід до розвитку ділового співробітництва, який може бути використаний також у сільському туризмі. Ідея співпраці та конкуренції може бути застосована на різних економічних рівнях з різноманітних причин. Крім того, було визначено сфери конкуренції та співпраці. Вказано на необхідність застосування концепції мережевої поведінки. Досліджено регіональні платформи та кейси їх успіху як основи для їх подальшого впровадження в Україні.

Посилання

1. Khan, S.A.R. (2021). Tourism [Internet]. London : IntechOpen. URL: https://www.intechopen.com/books/8970
2. Mihailovic, B., Moric, I. (2012). The Role of Marketing Philosophy in Rural Tourism Development. Tourism & Hospitality Management. Vol. 18. No. 2. URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2191077
3. Stoican, M. (2018). The Romanian rural tourism. Actuality and perspectives in the context of innovation economy. Social Economic Debates. Volume 7. Issue 2. URL: https://www.economic-debates.ro/Art%201%20Stoican%20DSE%202%202018.pdf
4. Król, K. (2019). Marketing Potential of Websites of Rural Tourism Facilities in Poland. Economic and Regional Studies. Studia Ekonomiczne i Regionalne. Vol. 12. No. 2. Pp. 158–172. URL: https://www.sciendo.com/article/10.2478/ers-2019-0015
5. Król, K., Hernik, J. (2022). Digital Folklore of Rural Tourism in Poland. Sustainability. 14. 1165. URL: https://www.researchgate.net/publication/358001578_Digital_Folklore_of_Rural_Tourism_in_Poland DOI: 10.3390/su14031165.
6. Co-operation and Partnerships in Tourism: A Global Perspective (2003). Canadian Tourism Commission World Tourism Organization World Tourism Organization Business Council. URL: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284406012
7. Explore the countryside with Farm Stay. URL: https://www.farmstay.co.uk/default.aspx
8. Sheep dog trials. URL: https://www.visitorsguidetoscotland.com/2022/01/sheep-dog-trials/
9. Art parks in Tuscany. URL: https://www.arttrav.com/tuscany/art-parks/
10. Clarke, J. (2005). Effective Marketing for Rural Tourism. Chapter 5. Rural Tourism and Sustainable Business. Pp.87–103.
11. Morrison, A., Lynch, P., Johns, N. (2004). International tourism networks. International. Journal of Contemporary Hospitality Management. Vol. 16(3). Рp. 197–202.
12. Bogdanov, N., Zecevic, B. (2011). Public Private Partnership in Rural Tourism. UNDP. URL: https://www.researchgate.net/publication/231180018_Public_Private_Partnership_in_Rural_Tourism
13. Tuscan Slow Food. URL: https://www.slow-food.info/
14. Cooke, P. (2007). Constructing Advantage in Preseli Pembrokeshire. URL: https://www.researchgate.net/publication/273455028_Constructing_Advantage_in_Preseli_Pembrokeshire
15. Lazzeretti, L., Capone, F., Cinti, T. (2008). Regional Development Platform based on «Related Variety»: Some Evidences from Tuscany. Basque Institute of Competitiveness, Working Papers. URL: https://www.researchgate.net/publication/46473703_Regional_Development_Platform_based_on_aRelated_Varietya_Some_Evidences_from_Tuscany
16. Rural Tourism and Sustainable Business. (2005). Edited by Derek Hall, Irene Kirkpatrick and Morag Mitchell. Channel view publications. Clevedon. Buffalo. Toronto. 370 p.
Опубліковано
2023-05-11
Як цитувати
Осаул, А., Безкоровайна, Л., & Венгерська, Н. (2023). МАРКЕТИНГОВІ ТА МЕРЕЖЕВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОГО СІЛЬСЬКОГО ТУРИЗМУ: МОЖЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ДОСВІДУ В УКРАЇНІ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (4 (56), 74-78. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2022-4-56-14
Розділ
Теоретико-прикладні аспекти економічних процесів в Україні та світі