ВПЛИВ РЕКЛАМИ НА ЕКОНОМІКУ В СУЧАСНОМУ СОЦІУМІ
Анотація
У статті досліджується реклама як один із найбільш унікальних способів створити позитивний імідж компанії за рахунок впливу на рішення буденних та незначних питань. Доведено, що реклама впливає на формування індивідуальних цінностей особистості через вплив на психологію та поведінку. Обґрунтовано, що на сучасному етапі значний інтерес суспільства до реклами як соціального інституту зумовлений двома чинниками: становленням до ринкових відносин, характерним для української економіки, та розгалуженою, але детермінованою мережею успішного розвитку суб’єктів рекламної індустрії. Підкреслено, що реклама є основою міждисциплінарного аналізу через актуалізацію основних напрямів досліджень економіки, соціології, психології та лінгвістики. Крім того, становлення нових форм бізнесу в національній економіці ідентифікує рекламу як нематеріальне явище, оскільки вона впливає на інституціональне середовище, зокрема соціальні інститути, спричиняючи кардинальні зміни в їх функціонуванні та допомагаючи вирішувати соціальні проблеми в зазначених інституціях. Доведено, що сучасна реклама намагається створити умови, за яких покупці визнають привабливість реклами. Ключовим завданням рекламної індустрії є принцип «купувати і зробити так, щоб процес покупки був не одноразовим, а постійним», що ідентифікує рекламу як єдину складову маркетингу, яка починається з розуміння клієнта, врахування індивідуальних запитів та потреб. Враховуючи неоднозначність трактування категорії «реклама», дослідження її проводяться в кількох напрямках: аналіз продукту (послуги), дослідження ринку, аналіз можливості засобів масової інформації та засобів комунікації тощо. Обґрунтовано, що реклама, яка виступає культурним посередником у системах соціальних комунікацій, впливає на поведінку людей, але також впливає на ставлення людей.
Посилання
2. Lysytsia N.M. (1999). Reklama yak sotsialnyi instytut – [Advertising as a social institution] : autoref. thesis Dr. Sociol. Sciences : 22.00.03 ; Internal University affairs. Kharkiv. 35 p. [in Ukrainian]
3. Psykholohichnyi vplyv reklamy – [Psychological impact of advertising]. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/945612.html [in Ukrainian]
4. Suchasna reklama – [Modern advertising]. Togliatti : Dovgan Publishing House, 1995. 135 p. [in Ukrainian]
5. Vsebichnyi ekonomichnyi vplyv vytrat na reklamu v Spoluchenykh Shtatakh – [The Comprehensive Economic Impact of Advertising Spending in the United States]. URL: http://www.naa.org/.../Public-PolicyThe-Comprehensive-Economic-Impact-of-Advertising-Expenditures-in-the-US.aspx [in Ukrainian]
6. Chudovska-Kandyba I.A. (2000). Poniattia “efektyvnist komunikatsii” v sotsiolohichnii nautsi – [The concept of “effectiveness of communication” in sociological science]. Bulletin of Taras Shevchenko Kyiv National University. Series: Sociology. Psychology. Pedagogy. Issue 8. P. 11–13. [in Ukrainian]
7. Suimenko E. (2004). Reklama: ekonomichni funktsii ta psykholohichnyi teror – [Advertising: economic functions and psychological terror]. Sociology: theory, methods, marketing. No. 1. P. 135–151. [in Ukrainian]
8. Lyashchenko A.V. (2008). Reklama yak komunikatyvna tekhnolohiia – [Advertising as a communication technology]. Scientific works of the Kamianets-Podilskyi National University named after I. Ohienko. Series: Philological sciences. Issue 17. P. 124–129. [in Ukrainian]