ОЦІНКА І АНАЛІЗ СИСТЕМИ МОТИВАЦІЇ І СТИМУЛЮВАННЯ ПРАЦІ ПЕРСОНАЛУ КОМЕРЦІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ

  • О.М. Рибалко
  • Т.В. Згурська
Ключові слова: фактори мотивації, рівень мотивації, ефективність мотивації, результативність діяльності організації, оцінка матеріальної мотивації, виплати стимулювального характеру

Анотація

У роботі обґрунтовано необхідність оцінки та аналізу системи мотивації та стимулювання праці персоналу комерційної організації. Запропоновано авторську класифікацію систем оплати праці відповідно до рівня мотиваційної складової та класифікація виплат стимулюючого характеру залежно від мотиваційної спрямованості. Досягнення цілей організації неможливе без забезпечення ефективних дій персоналу. Для цього потрібно не тільки забезпечити функціональне завантаження працівників і створити їм необхідні умови, а й викликати в них бажання енергійно здійснювати саме ті дії, які наближають організацію до досягнення поставлених цілей. У зв’язку з цим керівництво повинно виконувати дуже важливу функцію – створення умов для мотивації працівників і здійснення її на практиці. Особливістю сучасного управління персоналом є зростаюча роль особистості працівника, відповідно змінюється співвідношення мотивів і потреб, на які може спертися система мотивування. Для мотивації співробітників сьогодні використовують як фінансові, так і нефінансові методи винагороди. Тим часом визначеності у співвідношенні окремих аспектів мотивації співробітників і найефективніших методів управління ними ні теорія менеджменту, ні практика управління персоналом не дає. Необхідно зазначити, що в більшості наукових праць, присвячених мотивації, основну увагу приділено дослідженням проблем структури та динаміки трудової мотивації. Тим часом досліджень, присвячених практичному розробленню орієнтованих моделей трудової мотивації персоналу комерційних організацій в умовах «нової економіки», явно недостатньо. Таким чином таким, особливої значущості набуває розроблення рекомендацій щодо оцінки та вдосконалення системи мотивації та стимулювання праці персоналу організації.

Посилання

1. Motivational portrait of the office. TRUD : Internet portal: work in Kyiv and Ukraine. 2009. October 14. Access mode: http://www.trud.gov.ua/control/uk/publish/ article?art_id=174335&cat_id=52834
2. Huk K.S. (2009). Optimizing the system of financial incentives for employees of insurance companies in Ukraine / K.S. Hook, V.F. Hryshchenko. Bulletin of the Sumy State University. Series: Economy series. No. 1. P. 149–160.
3. Kredisov A.I. (2009). Management for managers : teaching. manual / A.I. Kredisov, E.H. Panchenko, V.A. Kredisov. K. : T-vo “Knowledge”, KOO. 556 p.
4. Didenko V.M. (2015). Management : textbook / V.M. Didenko. K. : Condor. 584 p.; Management : teaching. manual / ed. by V.I. Kramarenko. K. : TsUL. 248 p.
5. Robins S.P. (2012). Basics of management / S.P. Robins, D.A. De Cenzo ; trans. from English A. Oliinyk. K. : Publishing House of Solomia Pavlychko “Osnovy”. 671 p.
6. Economic analysis : study guide for students of higher educational institutions, specialty 7.050106 “Accounting and auditing” / under the editorship Prof. F.F. Butynets. Zhytomyr : PP “Ruta”, 2016. 680 p.
Опубліковано
2023-05-11
Як цитувати
Рибалко, О., & Згурська, Т. (2023). ОЦІНКА І АНАЛІЗ СИСТЕМИ МОТИВАЦІЇ І СТИМУЛЮВАННЯ ПРАЦІ ПЕРСОНАЛУ КОМЕРЦІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (4 (56), 83-88. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2022-4-56-16
Розділ
Економіка праці, управління персоналом та маркетинг