ІННОВАЦІЙНА ПОЛІТИКА НА ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВАХ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Анотація
Встановлено, що інновація – це своєрідний процес, що об’єднує науку, економіку, підприємницьку діяльність і менеджмент. Надано авторське визначення сутності поняття «інновація», яке запропоновано розглядати як процес, що через комплексні зміни технології та управління призводить до покращення якості виробів і зменшення їхньої собівартості. Удосконалено принципи інноваційної політики, які розширено з урахуванням наявної теоретичної бази та переваг стратегічних параметрів на основі цілеспрямованості, комплексності, планомірності та врахування ринкового середовища. Визначено, що грамотна реалізація підприємством інноваційної політики забезпечує стабільний приріст продуктивності праці й дозволяє майже вдвічі зменшити собівартість продукції, яку виробляє певне підприємство, тому неможливо не приділити особливої уваги інноваційній політиці промислових підприємств Запорізької області, зокрема металургійному комбінату ПАТ “Запоріжсталь”. Висвітлено питання сутності інноваційної діяльності загалом та наведено класифікацію інноваційних процесів. Проаналізовано результати діяльності промислових підприємств Запорізької області з 2011 по 2017 рр. Обґрунтовано інноваційну діяльність промислових підприємств Запорізької області на прикладі ПАТ “Запоріжсталь” й наведено авторські пропозиції щодо формування ефективної інноваційної політики підприємства. Визначено фактори позитивного й негативного впливу на розвиток і перебіг інноваційної діяльності промислового підприємства на прикладі ПАТ «Запоріжсталь». Під час дослідження встановлено, що каталізатором розвитку інноваційної діяльності промислового підприємства може стати співпраця з аналогічними підприємствами для передачі навичок, знань, технологій, методів виробництва, зразків виробництва. Це забезпечить розвиток науково-технічного прогресу шляхом створення нових продуктів, процесів, матеріалів та послуг.
Посилання
2. Verba, V.A. & Novikova, I.V. (2003). Metodychni rekomendatsii z otsinky innovatsiinoho potentsialu pidpriiemstva [Methodical recommendations for evaluation of innovative potential of the enterprise]. (№3) Problemy nauky [in Ukrainian].
3. Denysenko, M.P. & Ryzhenko, Ya.V. (2007). Stratehichna misiia innovatsiinoi diialnosti ta shliakhy ii aktyvizatsii v Ukraini [Strategic mission of innovation activity and ways of its activation in Ukraine]. (№6) Problemy nauky
[in Ukrainian].
4. Zharikov, I. A., Zharikov, V. V., Odnolko, V. H. & Yevseichev, A. I. (2009). Upravleniie innovatsionnymi protsessami [Management of innovation processes]. Tambov: Izd-vo Tamb. hos. tekhn. un-ta [in Russian].
5. Kokurin, D.I. (2001). Innovatsionnaia dieiatelnost [Innovative activity]. Moscow: Ekzamien [in Russian].
6. Koiuda, O.P. & Kolisnychenko, V.F. (2009). Innovatsiina diialnist: vid otsinky pryvablyvosti do investytsiinoho zabezpechennia [Innovative activity: from appraisal of attractiveness to investment support]. Kharkiv: KHNEU
[in Ukrainian].
7. Kraus, N.M. (2013). Innovatsiinyi protses yak osnova formuvannia mekhanizmu innovatsiinoi infrastruktury: instytutsionalnyi aspekt [The innovation process as a basis for the formation of the mechanism of innovation infrastructure: institutional aspect]. Poltava: Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli
[in Ukrainian].
8. Ratushniak, O.H. & Lialiuk, O.H. (2015). Analiz innovatsiinoi aktyvnosti promyslovykh pidpryiemstv Ukrainy [Analysis of innovative activity of industrial enterprises of Ukraine]. Kharkiv: Visnyk KHNU [in Ukrainian].
9. Pokropyvnyi, S.F. (1999). Ekonomika pidpryiemstva [Enterprise economy]. Kyiv: Vydavnytstvo KNEU
[in Ukrainian].
10. Tarasova, O.V. (2012). Teoretyko-metodolohichni osnovy innovatsiinoi diialnosti pidpryiemstv [Theoretical and methodological foundations of enterprise innovative activity]. Ekonomika kharchovoi promyslovosti. №1 p. 37–41.
11. Fatkhudinov, R.A. (2008). Innovatsionnyi menedzhment [Innovative management]. Saint-Petersburg: Pitier press [in Russian].
12. Fedulova, L.I. & Shovkun, I.A. (2010). Pidhody do formuvannia diievoi innovatsiinoi stratehii [Approaches to formation of effective innovative strategy of Ukraine]. Nauka ta innovatsii. № 3 p.5-15.
13. Illiashenko, S.Yu. (2008). Marketinh innovatsiiiI innovatsii v marketinhu [Marketing of innovations and innovations in marketing]. Sumy: VTD “Universytetska knyga” [in Ukrainian].