МЕТОДОЛОГІЯ ПОБУДОВИ МАРКЕТИНГОВИХ СИСТЕМ ЗБУТУ

Ключові слова: маркетингові системи, цифрова економіка, сегментація товару, оптимізація, прогнозування.

Анотація

У статті запропоновано методологію побудови маркетингових систем збуту, яка базується на принципах достовірності; постійного вивчення стану й динаміки ринку; пристосування до умов ринку з урахуванням вимог і можливостей кінцевих споживачів; активного впливу на ринок для формування його в необхідних для економічного об'єкта напрямах; глобальності; заміщення; безпеки. Запропонована методологія побудови МСЗ паралельно може використовуватися для дослідження й аналізу економічних проблемних рішень у контексті зміни цільового ринку й конкурентного середовища; розробки стратегічних і тактичних планів розвитку економічного об'єкта й моделювання процесів в економіці з успадкованим планом розвитку самого об'єкта; аналізу планів розвитку економічного об'єкта, ранжирування процесів по пріоритетах, розробки рекомендацій для поліпшення процесів зміни системи збуту. Наведено розроблену класифікацію систем за вхідною і вихідною інформацією, вживаною в маркетингових системах збуту, а також взаємодію із службами Internet, що дозволяє отримувати маркетингову інформацію. Подано класифікацію систем маркетингових систем збуту за видами, основними методами побудови і способами взаємодії за допомогою інформаційних систем і мережевих комунікацій. Запропоновано концептуальну модель маркетингових систем збуту, ґрунтовану на використанні принципів системного аналізу, що дозволяє забезпечити формування системи управління збутовою діяльністю підприємства в сучасній цифровій економіці. Запропоновані методи й концептуальна модель можуть бути використані в різних підходах збутової діяльності підприємства.

Посилання

1. Galitsyn, V.K. (2000). Systemy monitorynhu [Monitoring systems]. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
2. Ivanov, N.N. (2013). Informatsionno-analiticheskiye sistemy v upravlenii ekonomicheskimi ob"yektami [Information-analytical systems in the management of economic objects]. Business inform, 10 (429), 141-145 [in Ukrainian].
3. Kotler, F. (1995). Osnovy marketinga [Fundamentals of Marketing]. Moscow: Business Books [in Russian].
4. Kravchenko, V.N. (2014). Instrumenty problemno-celevogo upravlennija biznes-processami [Instruments of problem-oriented management of business processes]. Dnepropetrovsk: Serednjak TK [in Ukraine].
5. Lysenko, Yu.G., Guz, N.G., & Ivanov, N.N. (2005). Upravlenie marketingovym potencialom predprijatija [Management of marketing potential of the enterprise]. Donetsk: Yugo-Vostok, Ltd. [in Ukraine].
6. Chorna, L.O. (2009). Mistse systemy realizatsiyi produktsiyi v marketynhoviy diyalʹnosti pidpryyemstv [The place of the product marketing system in the marketing activities of enterprises]. Ekonomika ta derzhava – Economy and the State, 1, 38 – 40 [in Ukraine].
Опубліковано
2020-07-09
Як цитувати
Iванов М. М., & Терент’єва , Н. В. (2020). МЕТОДОЛОГІЯ ПОБУДОВИ МАРКЕТИНГОВИХ СИСТЕМ ЗБУТУ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (2 (46), 116-121. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/375
Розділ
Економіка праці, управління персоналом та маркетинг