МОЛОДІЖНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО ЯК ІНВЕСТИЦІЙНО ПРИВАБЛИВИЙ НАПРЯМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ В КРАЇНАХ ЄС ТА УКРАЇНІ
Анотація
У статті розглянуто питання важливості залучення молодого покоління в розвиток підприємницької діяльності. Обґрунтовано, що орієнтація на створення умов підтримки молодих підприємців та необхідних гарантій їх діяльності будуть сприяти самореалізації молодої людини, що є можливим завдяки визначенню зазначеного напряму як пріоритетного в інвестуванні. Здійснено аналіз статистичних даних, який показав, що на сучасному етапі спостерігаються негативні тенденції щодо створення можливостей розвитку молоді загалом та приватної ініціативи зокрема. Дослідження показали, що понад 40 % української молоді мають бажання отримати роботу в інших країнах світу через низький рівень оплати праці та невизначеність щодо можливостей застосування набутих знань та отриманих компетенцій. Визначено, що ключовими проблемами є, по-перше, скорочення частки представників молодого покоління, котрі започатковують власну справу, по-друге – значна кількість молодих підприємців завершують свою діяльність після першого року функціонування, що пов’язано з недостатнім рівнем інвестиційної підтримки та неефективністю існуючого організаційно-економічного механізму розвитку молодіжного підприємництва. Виокремлено перешкоди для реалізації молодіжного потенціалу, а саме: низький рівень мотивації та недостатність навичок для самостійного навчання; недостатні показники щодо зайнятості молоді на ринку праці за набутими компетенціями та практичними вміннями та навиками; незначні темпи розвитку молодіжних ініціатив; незацікавленість в отримання додаткових навичок у неформальній освіті. Обґрунтовано, що реалії сьогодення загострили необхідність розвитку, стимулювання та розповсюдження молодого підприємництва задля післявоєнного відновлення національної економіки. Доведено, що особливості молодіжного підприємництва обумовлені ініціативністю, адаптивністю та здатністю ризикувати, що є локомотивом економічного розвитку та зростання.
Посилання
2. 30 % ukraintsiv khochut zhyty za kordonom, a 40 % – pratsiuvaty – [30 % of Ukrainians want to live abroad, and 40 % want to work]. URL: https://www.pravda.com.ua/news/2016/10/24/7124633/ [in Ukrainian]
3. Tsinnosti ukrainskoi molodi – [Values of Ukrainian youth]. URL: https://mms.gov.ua/storage/app/sites/16/Mizhnarodna_dijalnist/Sociologichni_doslidzhennia/zvit-doslidjennya-2016.pdf [in Ukrainian]
4. Molodizhne pidpryiemnytstvo – realii ta perspektyvy – [Youth entrepreneurship – realities and prospects]. URL: https://platforma-msb.org/molodizhne-pidpryyemnytstvo-realiyi-ta-perspektyvy/ [in Ukrainian]
5. Dumanska I.Yu. (2013). Molodizhne innovatsiine pidpryiemnytstvo yak natsionalna doktryna modernizatsii ekonomiky – [Youth innovative entrepreneurship as a national doctrine of economic modernization]. Bulletin of the Khmelnytskyi National University. Series: Economic sciences. No. 4. Vol. 2. P. 194–200. [in Ukrainian]
6. Farinha K. Rozvytok kulturnykh ta kreatyvnykh industrii v Ukraini – [Development of cultural and creative industries in Ukraine]. URL: https://www.culturepartnership.eu/upload/editor/2017/Research/Creative%20Industries%20Report%20for%20Ukraine_UA.pdf [in Ukrainian]
7. Levchenko A.O., Yanishevska A.V. (2009). Molodizhne pidpryiemnytstvo – perspektyvnyi shans dlia molodykh spetsialistiv – [Youth entrepreneurship is a promising chance for young professionals]. Scientific works of KNTU. Series: Economic sciences. No. 15. P. 52–56. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npkntu_e_2009_15_10 [in Ukrainian]
8. Kulturni industrii v suchasnomu misti – [Cultural industries in the modern city]. URL: http://www.creativecities.org.ua/uk/creativeindustries/texts/?newsid=22 [in Ukrainian]