УПРАВЛІННЯ ПОВТОРЮВАНИМИ КОНФЛІКТНИМИ ЯВИЩАМИ ЕВАКУАЦІЇ ТА МІГРАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ У ВОЄННИЙ ТА ПОВОЄННИЙ ЧАС

  • Б.M. Андрушків
  • O.Г. Череп
  • Г.В. Ціх
  • A.Р. Погайдак
Ключові слова: булінг, війна, оборона, управління, ідеологія, громадська думка, підприємства, стабільність, стратегія, тактика, ефективність, економічна діяльність, реформування та трансформація суспільства, Європейський Союз, НАТО

Анотація

У статті на основі соціологічного аналізу громадської думки та наявного досвіду роботи органів державного управління, органів місцевого самоврядування за участю громадських формувань визначено окремі проблеми військово-оборонного характеру, зокрема прояви булінгу в закладах освіти. Їх оцінювали як з точки зору науковців, так і з точки зору пересічного громадянина. Дослідження проводилося шляхом опитування громадян щодо причин булінгу та дисциплінарних порушень як навчального, так і пізнавального характеру. На основі наявного досвіду запропоновано шляхи та засоби їх попередження, поширення та ліквідації. Досліджено передумови підвищення відповідальності за бездіяльність у цій сфері навчальних закладів. Розглянуто причини булінгу та інших видів цькування, які підтверджують, що не лише освіта, культура, наука, а й безпосередньо адміністративно-управлінський апарат найбільше піддаються цьому негативному впливу. У поширенні цього явища важливу роль відіграють соціальні мережі та сама подача матеріалу, де заздалегідь визначені жертва і злочинець. У більшості випадків відеоконтент чітко ідентифікує жертву та злочинця. Іноді такий контент переслідує іншу мету - створити хибне враження про реальний стан речей або ситуацію. Такий контент заздалегідь продуманий, розрахований на певну вікову категорію, поданий однобоко, упереджено та з конкретною метою викликати негативні емоції у глядача та спонукати до агресивних дій. Цьому також сприяє відсутність критичного мислення, небажання аналізувати та довіряти поданій інформації. Приєднання України до Європейської співдружності в післявоєнний період визначає не тільки успішність боротьби із запобіганням і поширенням конфліктів, але й усуненням міжособистісних протиріч. Як наслідок, розробка та впровадження новітніх засобів і механізмів активізації діяльності навчальних закладів у принципово нових європейських демократичних умовах. Встановлено, що завдяки комплексному використанню суспільних, політичних, духовних та інших чинників при внесенні відповідних змін до законодавства можна забезпечити підвищення ефективності реформ та запобігти поширенню зазначених негативних явищ, спричинених війною та розвинутих у цей період.

Посилання

1. Andreieva M.O. (2013). Formuvannia tolerantnosti uchniv pochatkovoi shkoly u inkliuzyvnomu navchalnomu zakladi – [Formation of tolerance of primary school students in an inclusive educational institution.] Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Pedahohika i psykholohiia. Vyp. 39 (2). P. 36–41. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pspo_2013_39%282%29__9
2. Bezpalcha R. (2012). Shliakhy myrnoho rozviazannia konfliktiv u shkoli – [Ways of peaceful resolution of conflicts at school]. URL: https://issuu.com/uccg/docs/bezp_shlyakhy_mrk
3. Dzhelali O.V., Kudin A.V. (2006). Psykholohiia vyrishennia konfliktiv – [Psychology of conflict resolution] : navch. posibn. K., Kh., 318 p.
4. Zakon Ukrainy “Pro sotsialnu robotu z ditmy ta moloddiu” [“About social work with children and youth”] vid 21 serpnia 2001 roku № 2558-III. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2558-14
5. Kirzhner L.O., Martynenko M.V, Manhold O.V. (2007). Konfliktolohiia – [Conflictology] : navch. posibn. Kh. : KhNEU. 142 p.
6. Lozhkyn H.V., Poviakel N.Y. (2000). Praktycheskaia psykholohyia konflykta – [Practical psychology of conflict] : uchebn. posob. Kyiv. 254 p.
7. Andrushkiv B., Kuzmin O. (1997). Osnovy menedzhmentu: metodolohichni polozhennia ta prykladni mekhanizmy – [Fundamentals of management: methodological provisions and applied mechanisms.] Ternopil : Lileia. 292 p.
8. Pro poriadok vyrishennia kolektyvnykh trudovykh sporiv (konfliktiv) – [On the procedure for resolving collective labor disputes (conflicts)] : Zakon Ukrainy. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. 1998. № 34. 227 p.
9. Saiko Kh.Ia., Ostrovska K.O. Tolerantnist do ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnii shkoli – [Tolerance for children with special educational needs in an inclusive school]. URL: https://bit.ly/2RWyP8e
10. Skibitska L.I. (2007). Konfliktolohiia – [Conflictology] : navch. posibn. dlia stud. vyshch. navch. zakladiv. K. : TsUL. 383 p.
11. Dedov N.P., Morozov A.V., Sorokina E.H. y dr. (2002) Sotsyalnaia konflyktolohyia – [Social conflictology] : ucheb. posobye. M. : Yzdatelskyi tsentr “Akademyia”. 336 p.
12. Iak zapobihty bulinhu? Porady ta vpravy na empatiiu – [How to prevent bullying? Tips and exercises for empathy]. URL: https://naurok.com.ua/post/yak-zapobigti-bulingu-poradi-ta-vpravi-dlya-rozvitkuempati
Опубліковано
2023-07-05
Як цитувати
Андрушків, Б., ЧерепO., Ціх, Г., & ПогайдакA. (2023). УПРАВЛІННЯ ПОВТОРЮВАНИМИ КОНФЛІКТНИМИ ЯВИЩАМИ ЕВАКУАЦІЇ ТА МІГРАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ У ВОЄННИЙ ТА ПОВОЄННИЙ ЧАС. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (1 (57), 116-120. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2023-1-57-21
Розділ
Управління проектами та фінансово-економічна безпека в умовах глобалізації