РОЗРОБКА НОВИХ ТОВАРІВ НА ПІДПРИЄМСТВАХ КОНДИТЕРСЬКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ

  • В.В. Харченко
  • А.В. Линенко
Ключові слова: інноваційна діяльність, кондитерська промисловість, маркетингова стратегія, новий товар, унікальна торгова пропозиція

Анотація

Трансформаційні процеси в економіці України, пов’язані спочатку з пандемією, потім із повномасштабною російсько-українською війною та загальносвітовою тенденцією до діджиталізації, висувають нові вимоги до перебудови ринкової структури з орієнтацією на інноваційний напрям розвитку. Тому розробка нових товарів є однією з найважливіших стратегій підприємств у будь-якій галузі. В кондитерській промисловості це особливо важливо, оскільки сама галузь є динамічною зі швидкими темпами розвитку, до того ж, споживачі постійно шукають нові смаки та форми продуктів. Розробка нових товарів потребує від підприємства не лише значних зусиль, але й креативності, інноваційних підходів. Зважаючи на це кондитерська промисловість України характеризується високим рівнем конкуренції, зокрема щодо впровадження нових товарів. Успішна розробка та просування нових продуктів вимагають від підприємства ретельного аналізу ринку, вивчення попиту та здатності ринку прийняти новий продукт. Але ці заходи необхідні для втримання та завоювання більш вигідних позицій на ринку в умовах сьогоднішньої жорсткої конкурентної боротьби. В цій науковій статті досліджено процес розробки нових товарів на підприємствах кондитерської промисловості України й обґрунтовано основні етапи цього процесу. Адже сьогодні більшість товарів кондитерської промисловості знаходяться на етапі зрілості в їхньому життєвому циклі, тому підприємствам цієї галузі економіки для збереження своїх конкурентних позицій і забезпечення сталого економічного розвитку необхідно постійно розробляти нові товари, оновлюючи свій асортимент, задовольняючи найвибагливіших споживачів.

Посилання

1. Kvitchata S.O. (2017). Innovatsiynyy marketynh i yoho vplyv na rozvytok pidpryyemstv kondyters’koyi haluzi – [Innovative marketing and its impact on the development of enterprises in the confectionery industry]. Scientific Bulletin of NTU “KhPI”. No. 54 (1257). P. 58–64. [in Ukrainian]
2. Zahrychans’ka A.V., Holyuk V.Ya. (2021). Analiz suchasnoho kondyters’koho rynku Ukrayiny – [Analysis of the modern confectionery market of Ukraine]. Actual problems of economy and management. No. 15. URL: http://ape.fmm.kpi.ua/article/view/226703 [in Ukrainian]
3. Razumova H.V., Oskoma O.V. Kondyters’kyy rynok Ukrayiny: analiz ta perspektyvy rozvytku – [Confectionery market of Ukraine: analysis and development prospects]. ojs.ukrlogos.in.ua. URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/monographs/article/download/13881/12745 [in Ukrainian]
4. Satyr L.M., Kepko V.M., Stadnik L.I. (2020). Tovaroznavcha ekspertyza pid chas orhanizatsiyi torhivli boroshnyanymy kondyters’kymy vyrobamy: analiz i perspektyvy – [Merchandising expertise during the organization of flour confectionery trade: analysis and prospects]. Intelligence XXI. No. 4. P. 41–47. [in Ukrainian]
5. Vlasenko O.P. Marketynhovi tekhnolohiyi identyfikatsiyi profilyu spozhyvacha na rynku kondyters’kykh vyrobiv – [Marketing technologies of consumer profile identification in the confectionery market]. ir.znau.edu.ua. URL: http://ir.znau.edu.ua/bitstream/123456789/226/1/Vlasenko_O_The_marketing_technologies_identification_of_consumer.pdf [in Ukrainian]
6. Savchuk I. Analiz diyal’nosti holovnykh hravtsiv na rynku kondyters’kykh vyrobiv – [Analysis of the activities of the main players in the confectionery market]. dspace.nuft.edu.ua. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/22643/1/26.pdf [in Ukrainian]
7. Smahlyuk A.A., Nadtochiy A.O. (2020). Analiz rynku kondyters’kykh vyrobiv Ukrayiny ta perspektyvy yoho rozvytku – [Analysis of the confectionery market of Ukraine and prospects for its development]. Interscience. No. 2. URL: https://www.internauka.com/uploads/public/15823961346397.pdf [in Ukrainian]
8. Tobolin O. Analiz rynku kondyters’kykh vyrobiv Ukrayiny: tendentsiyi – [Analysis of the confectionery market of Ukraine: trends]. koloro.ua. URL: https://koloro.ua/ua/blog/brending-i-marketing/analiz-rynka-konditerskikhizdeliy-ukrainy-tendentsii.html [in Ukrainian]
9. Trofymenko O.O., Zolotoper M.A. (2019). Ekonomiko-orhanizatsiyni zasady rozvytku pidpryyemstv kondyters’koho rynku v Ukrayini – [Economic and organizational principles of the development of confectionery market enterprises in Ukraine]. Modern problems of economy and entrepreneurship. No. 24. P. 165–171 [in Ukrainian]
10. Mykytyuk P.P., Krys’ko Zh.L., Ovsyanyuk-Berdadina O.F., Skochylyas S.M. (2015). Innovatsiynyy rozvytok pidpryyemstva – [Innovative development of the enterprise]. Ternopil. [in Ukrainian]
Опубліковано
2023-08-21
Як цитувати
Харченко, В., & Линенко, А. (2023). РОЗРОБКА НОВИХ ТОВАРІВ НА ПІДПРИЄМСТВАХ КОНДИТЕРСЬКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (2 (58), 103-107. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2023-2-58-18
Розділ
Економіка праці, управління персоналом та маркетинг