ДОСЛІДНИЦЬКІ МЕТОДИ ПИТАНЬ ГЕНДЕРНОЇ РІВНОСТІ В ОСВІТІ

  • Т.П. Голованова
Ключові слова: гендерний підхід, методологія соціальних досліджень, партиципаторний підхід, етнографія як метод якісного дослідження, інтерв’ю

Анотація

У статті розкриваються питання дослідницьких методів гендерної рівності в освіті. Питання ефективності й результативності гендерних досліджень мають ключове значення в процесі створення програм діяльності центрів гендерної освіти. Тому важливим фактором, що впливає на ефективність системи діяльності центрів гендерної освіти, є рівень сприйняття гендерних досліджень студентами, викладачами як ресурсу умови вільного духовного розвитку особистості - жінки та чоловіка - який адекватно відображає поточний стан гендерних справ у закладах освіти. Гендерний підхід потребує якісного дослідження. Якісне дослідження спрямовано на формування глибинного погляду на реальну ситуацію. Якісне дослідження спирається на методику партиципаторного дослідження, метод етнографії, інтерв’ю.

Посилання

1. Genderna pedagogika : Hrestomatija / Pereklad z angl. V. Gajdenko, A. Peredbors'koi' ; Za red. Viktorii' Gajdenko. – Sumy : VTD “Universytets'ka knyga”, 2006. – 313 р.
2. Genderna osvita – resurs rozvytku parytetnoi' demokratii' // zb. materialiv mizhnar. nauk.-prakt. konf., Kyi'v, 27-29 kvit. 2011 r. / M-vo osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrai'ny, Nac. akad. ped. nauk Ukrai'ny, Progr. rivnyh mozhlyvostej ta prav zhinok v Ukrai'ni JeS-PROON [ta in.] ; nauk. redkol.: V. P. Kravec' [ta in.]. - K. ; Ternopil' : Progr. rozv. OON v Ukrai'ni, 2011. - 796 р.
3. Monahova N. Partycypatorne doslidzhennja u dii': vprovadzhennja grupovogo procesu ta reflektornoi' praktyky u ramky doslidnyc'koi' roboty / N.Monahova // Visnyk NTUU “KPI”: Filosofija. Psyhologija. Pedagogika: Zb. nauk. prac'. – K.: Politehnika, 2006. – № 2 (17) – Р. 63-68.
4. Shalaeva L. G. Vosproizvodstvo praktik gendernogo neravenstva v shkole / L. G. Shalaeva // Gendernye issledovanija v obrazovanii: problemy i perspektivy : sb. nauch. st. po itogam mezhdunar. nauch.-prakt. konf., g. Volgograd, 15-18 apr. 2009 g. - Volgograd, 2010. - Р. 326-333.
5. Lorber J. “Believing is seeing: Biology as Ideology” Gender and Society. / Judith Lorber – Vol 7 № 4, December 1993. – Р. 568-81.
6. Golovanova T. P. Teorija i praktyka formuvannja gendernoi' rivnosti students'koi' molodi : monografija / Tetjana Petrivna Golovanova. – Zaporizhzhja : ZNU, 2007. – 338 р.
Опубліковано
2023-06-11
Як цитувати
Голованова, Т. (2023). ДОСЛІДНИЦЬКІ МЕТОДИ ПИТАНЬ ГЕНДЕРНОЇ РІВНОСТІ В ОСВІТІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 5-8. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3301
Розділ
РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>