КОРИГУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ МАШИНОБУДУВАННЯ В ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ

  • О.Ф. Андросова
Ключові слова: стратегія, корпоративна культура, коригування, події, заходи, формальні та неформальні канали

Анотація

В статті розглянуто управлінське рішення менеджменту машинобудівних підприємств по зміцненню корпоративної культури. Доведено, що основні зусилля по коригуванню корпоративної культури підприємства повинні проводитися зверху в низ і будуватися на баченні. Виявлено, що менеджер в процесі реалізації стратегії вирішує п’ять управлінських завдань. З’ясовано, що правильно розуміти ситуацію, необхідно вчасно виявляти проблеми, розпізнавати перешкоди на шляху реалізації стратегії та здійснювати ефективний контроль за ходом подій. Виявлено мережу формальних та неформальних каналів, джерел інформації для ефективного контролю ходу подій. Доведено, щоб правильно реагувати на ситуацію, необхідно вчасно виявляти проблеми, перешкоди, що виникають в процесі реалізації стратегії. Такі дії дозволять вчасно приймати коригувальні заходи відповідального менеджера за реалізацію стратегії та буде гарантувати точність інформації щодо стану корпоративної культури. З’ясовано, щоб здійснювати ефективний контроль на підприємствах машинобудування за ходом подій, необхідно проводити постійно відвідини об’єктів та бесіди з робітниками різних рівнів. Установлено, що неформальні методи менеджменту є дуже ефективними й сприяють керівництву підприємств машинобудування отримувати цінну інформацію в перших рядах про прогрес в реалізації стратегії та стан корпоративної культури. Щоб поліпшити корпоративну культуру на машинобудівних підприємствах, необхідно виконати коригувальні заходи.

Посилання

1. Thompson Jr., Arthur, D. and Strickland III, L.J. (2006). Strategic management: concepts and situations for analysis. 12th ed. Ed. Williams House, 928 p.
2. Garafonova, O.I. (2015). Organizational culture as an element of ensuring the stability of the mechanism of change in the enterprise. Scientific Bulletin of Polissya. № 2. Р. 95–100. Available: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvp_2015_2_17 (accessed 24 November 2018).
3. Hrynenko, A. and Ishchanova, M. (2015). Corporate culture of socially responsible bank. Ukraine: aspects of labor. № 2. P. 11–17.
4. Gutsalyuk, O.M. (2015). Formation of corporate integration strategy of the company. State and regions. Series: Economics and Entrepreneurship. № 3(84). P. 40–49.
5. Mulfait, J. and Bones, M. (2018). Positive leadership at the corporate level: how to build a winning culture. Banking Management. № 1. P. 29–34.
6. Beloshapka, V.A. (2010). Creating a culture of effectiveness: the competencies of «manual» business management. Actual problems of economy. № 2. P. 82–93.
7. Beloshapka, V.A. (2012). Effective management of strategic process in the company. Actual problems of economy. № 9. P. 107–114.
8. Beloshapka, V. and Kulik, Yu. (2011). Instrumental competencies of the manager in the formation of market corporate culture. Stock Market. № 11(3). P. 20–24.
9. Beloshapka, V.A. and Zagoriy, G.V. (1998). Strategic management: principles and international practice. Kyiv : Absolute-B. 358 p.
10. Vynnychuk, R.O. (2011). Corporate culture as a factor in shaping the knowledge management system. Corporate culture of organizations of the XXI century : a collection of scientific papers. № 3. P. 109–114.
11. Dykan, V.L., Zubenko, V.O., Makovoz, O.V., Tokmakova, I.V. and Shramenko, O.V. (2013). Strategic Management : a textbook. Kyiv : Center for Educational Literature. 272 p.
12. Zakharchin, G.M., Lyubomudrova N.P., Vinnichuk, R.O. and Smolinska, N.V. (2011). Corporate culture : a textbook. Lviv : New World-2000. 317 p.
13. Lukina, Y.V. (2012). Formation and implementation of enterprise financial management strategy. Finance of Ukraine. № 3. P. 102–108.
14. Dovgan, L.Ye., Karakay, Yu.V. and Artemenko, L.P. (2011). Strategic management : a textbook. Kyiv : Center for Educational Literature. 440 p.
15. Klivets, P.G. (2007). Enterprise strategy : textbook, Kyiv : Akademvydav. 320 p.
16. Malashchenko, V. (2011). The impact of corporate culture on economic development and enterprise security. Bulletin of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine. № 4. P. 175–183.
17. Krasnokutskaya, N.S. (2005). The potential of the enterprise: formation and evaluation : a textbook. Kyiv : Center for Educational Literature. 352 p.
18. Mizyuk, B.M. (2012). Fundamentals of strategic management : a textbook. Lviv : Magnolia-2006. 544 p.
Опубліковано
2022-08-10
Як цитувати
Андросова, О. (2022). КОРИГУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ МАШИНОБУДУВАННЯ В ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (1 (53), 9-13. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2022-1-53-01
Розділ
Економіка та управління підприємствами