ВПЛИВ ДИСТАНЦІЙНИХ ФОРМ НАВЧАННЯ НА ЕМОЦІЙНИЙ КАПІТАЛ ЛЮДИНИ ТА КОЛЕКТИВУ

  • А.В. Переверзєва
  • В.П. Волков
Ключові слова: емоційний капітал, дистанційні форми навчання, взаємодія, освітній процес, управління, соціальне середовище, колектив, комунікація

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу дистанційних форм навчання на емоційний капітал, що визначає ступінь взаємодії членів колективу. Запропонований нами інструментарій є універсальним і може бути використаний для різних економічних суб’єктів від макро- до мікрорівня – підприємств, об’єднань людей та інші. Особливість використання цього підходу до такого колективу як кафедра полягає в тому, що для колективу з інтелектуальним характером праці, що характеризується рівнем активізації участі у спільних заходах і проектах. Емоційна складова має провідне значення для високого рівня взаємодії та обумовлюється формою організації освітнього процесу. Тобто високий рівень емоційного капіталу та взаємодії може визначати ефективність методів управління людськими ресурсами у колективі та рівня його самоорганізації. Гіпотезою дослідження (Н1) є припущення, що дистанційні форми навчання зменшують ступінь емоційного капіталу. Методологія дослідження впливу дистанційних форм навчання на емоційний капітал передбачає розрахунок коефіцієнту взаємодії kint. Коефіцієнт взаємодії в колективі є індикатором емоційного капіталу. Як аналітичний інструментарій використано певні математичні залежності Побудовано алгоритм розрахунку рівня взаємодії на прикладі колективу кафедри освітнього закладу за умови використання онлайн форм організації освітнього процесу та офлайн навчання. Здійснено порівняльний аналіз взаємодії в колективі за зазначених умов. Визначено, що за умови використання онлайн форм навчання рівень взаємодії є меншим, ніж за умови офлайн форм організації освітнього процесу, що доводить зниження ступеня емоційного капіталу. Запропонований у дослідженні методичний підхід дозволяє не лише кількісно визначити рівень взаємодії на основі розрахованого коефіцієнта, але виокремити «слабкі» місця, які знижують рівень взаємодії та «сильні» позиції, що є передумовою для успішного співіснування в колективі. Практична цінність отриманих результатів полягає в можливості обґрунтування доцільності використання найбільш ефективних форм організації освітнього процесу, визначати позитивні та негативні наслідки щодо якісних та кількісні показники ефективності управління в умовах соціальної дистанційності.

Посилання

1. Rueda S., Adan R., Martinez C., Ortega R., Madrigal G. Educators’ opinion about technology and web platforms during the Covid-19 pandemic. Revista gestion de las personas y technologia. 2021. Vol. 14(40). P. 21–37. [in English]
2. Garanina S., Stepenko V., Troyanskaya M. Information society and its impact on personality development. Education and information technologies. 2021. URL: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33903796/ [in English]
3. Hassell L., Peterson J., Pantanowitz L. Pushed Across the Digital Divide: COVID-19 Accelerated Pathology Training onto a New Digital Learning Curve. Academic pathology. 2021. Vol. 8. URL: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33709031/ [in English]
4. Abushammala M., Qazi W., Manchiryal R. The impact of COVID-19 on the private higher education system and students in Oman. Journal of university teaching and learning practice. 2021. Vol. 18(3). URL: https://ro.uow.edu.au/jutlp/vol18/iss3/013/ [in English]
5. Elsalem L., Al-Azzam N. Stress and behavioral changes with remote E-exams during the Covid-19 pandemic: A cross-sectional study among undergraduates of medical sciences”. Annals of medicine and surgery. 2021. Vol. 60. 2021. P. 271–279 [in English]
6. Goleman D. Emotional Intelligence. New York : Bantam Books, 1995. 352 p. [in English]
7. Pereverzieva A.V., Volkov V.P. Impact of human resources` “energy” on the development of business entities. Baltic Journal of Economic Studies. 2018. Vol. 4. № 2. Р. 159–168. [in English]
8. Pereverzieva A.V., Volkov V.P. A methodical approach to the assessment of human resources` interactions. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI). 2019. Vol. 15. Is. 1. P. 171–204. [in English]
Опубліковано
2022-08-10
Як цитувати
Переверзєва, А., & Волков, В. (2022). ВПЛИВ ДИСТАНЦІЙНИХ ФОРМ НАВЧАННЯ НА ЕМОЦІЙНИЙ КАПІТАЛ ЛЮДИНИ ТА КОЛЕКТИВУ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (1 (53), 81-85. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2022-1-53-14
Розділ
Теоретико-прикладні аспекти економічних процесів в Україні та світі