EVENT-МАРКЕТИНГ ЯК РІЗНОВИД КРЕАТИВНИХ РІШЕНЬ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
У статті досліджено сутність event-маркетингу та основні засади здійснення такої діяльності у сучасних умовах господарювання. Встановлено, що event-маркетинг – це маркетинг, спрямований на організацію спеціальних заходів, з метою формування думки у запрошеної на захід аудиторії. Головна мета цієї діяльності – зробити з події, яка спочатку може бути рутинною та нецікавою, ефективний маркетинговий інструмент, який дозволить отримати максимальну користь, а також впливати на зовнішню (споживачі, партнери) або внутрішню (персонал) аудиторії. Визначено основні етапи event-маркетингу, до яких віднесено наступні: попереднє сповіщення про захід; проведення заходу у формі різноманітних конференцій, презентацій, промоушн-акцій, концертів, виставок тощо; формування подальшої інформаційної хвилі. Також окреслено три event-стратегії підприємств у сучасній маркетинговій діяльності підприємств. Зокрема, такими стратегіями визначено – проведення заходів (конференції, виставки, симпозіуми, концерти, промоційні виступи, форуми, презентації, VIP‑заходи, вечірки і т. д.), відвідування заходів, спонсорство заходів. Визначено найпопулярніші event-заходи маркетингової діяльності, серед яких надано характеристику конференціям, семінарам, форумам, VIP‑заходам, презентаціям нових товарів та pop up магазинам, вечірках та різного роду корпоративних свят. Досліджено практику втілення event-заходів маркетингової діяльності на прикладі кейсів світових компаній, зокрема висвітлено успішні практики event-маркетингу компаній Google, Coca-Cola, IMG Worlds of Adventure, Lean Cuisine, Guinness Zappos у СШІА, ОАЕ, Індії, Пакистані та інших країнах світу. Перспективами подальших досліджень визначено з’ясування економічної та соціальної ефективності застосування event-маркетингу.
Посилання
2. Mohylova A.Iu., Perekhodiuk V.R. Event-marketing in the formation of the brand of the enterprise in the market of tourist services. Effective Economics. 2021. №2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/2_2021/3.pdf (Accessed on Feb-20-2022).
3. Muntian I., Kniazieva O., Znachek R. Event-marketing in the system of marketing communications of Ukraine Implementation of ecological marketing in practical activities of agrarian enterprises. Economy and Society. 2021. № 28. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/534 (Accessed on Feb-20-2022).
4. Nikoliuk O.V., Diachenko Yu.V., Savchenko T.V. Peculiarities of event management development in Ukraine. Investments: practice and experience. 2021. No 6. P. 98–103.
5. Plakhtii M. What happens to the event industry during quarantine. The Economic Truth. 2020. URL: https://www.epravda.com.ua/rus/columns/2020/03/23/658412/ (Accessed on Feb-20-2022).
6. Event marketing: tools, types, tasks, and examples. URL: https://flesh.com.ua/podiyevij-event-marketing-instrumentividi-zavdannya-ta-prikladi/ (Accessed on Feb-20-2022).
7. Event 2.0: how the event market is transformed by the pandemic. URL: https://trends.rbc.ru/trends/futurology/5f3507769a794749a0646422 (Accessed on Feb-20-2022).
8. Rathnakar G. Impact of social media on event marketing – an analysis. Ictact Journal on Management Studies. 2018. № 4. Р. 783–787.