ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ РИНКУ ТЮТЮНОВИХ ВИРОБІВ

  • І.О. Щебликіна
  • З.В. Щебликіна
  • Ю.Д. Лабенська
Ключові слова: маркетингові дослідження, маркетингова діяльність, ринок тютюнових виробів, маркетингова товарна політика

Анотація

Досліджено особливості організації маркетингової діяльності ринку тютюнових виробів, проведено аналіз маркетингової товарної політики тютюнових виробів в Україні на прикладі компанії Philip Morris Internаtional. Зазначено, що товарна політика відіграє важливу роль в комерційній і маркетинговій діяльності підприємства, оскільки, визначає дії, спрямовані на забезпечення потреб споживачів та досягнення економічної ефективності підприємства при реалізації продукції. Ринок тютюну в Україні динамічно розвивається, незважаючи на зусилля щодо скорочення споживання тютюнових виробів, і займає провідне місце за обсягами податкових відрахувань до держбюджету. Тютюнова галузь є висококонкурентним середовищем. Виробництво сигарет та тютюну в Україні контролюють транснаціональні тютюнові корпорації, що створили спільні підприємства з колишніми державними підприємствами. В результаті проведено маркетингового аналізу було визначено, що основними представниками національного ринку тютюнових виробів є Philip Morris Ukraine, Imperial Tobacco Group, Japan Tobacco International, ВАТ «Прилуки». За допомогою SWOT‑аналізу було проаналізовано товарну політику компанії Philip Morris Internаtional і визначено, що сильними сторонами компанії є те, що вона розробляє та продає десятки популярних регіональних, національних та міжнародних брендів, починаючи від Marlboro до Parlament. Незважаючи на різні заходи, спрямовані на обмеження рекламних та маркетингових можливостей тютюнової індустрії, компанія продовжує трансформувати свій власний бренд у щорічно зростаючу компанію. Одним з основних недоліків глобального розвитку компанії є незахищеність перед проблемами місцевої економіки. Зміни валютного курсу можуть суттєво вплинути на бізнес у ключових регіонах. Проаналізувавши ефективність товарної політики компанії, на прикладі продуктів з різних цінових сегментів ринку, визначено, що товарна структура Philip MorrisInternational є досить збалансованою та запропоновано можливі шляхи вдосконалення маркетингової діяльності компанії.

Посилання

1. Tyutyunoviy rynok v Ukrayini [Tobacco market in Ukraine]. base.garant.ua. URL: http://imperial-tobacco.com.ua/tobacco/market/ [in Ukrainian]
2. Ekonomyka nalohooblozhenyya tabachnыx yzdelyj v Ukrayne [Economics of tobacco taxation in Ukraine]. base.garant.ru. URL: http://www.tobaccofreeunion.org/assets/TechnicalResources/EconomicReports/Economicsof TobaccoTaxationinUkraine-RU.pdf [in Russian]
3. Zakon Ukrayiny «Pro reklamu» [Law of Ukraine «On Advertising»]. base.garant.ua. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/270 [in Ukrainian]
4. Rahman, M.S., & Rudenko, A.M. (2019). Paradyhmy vyrobnykiv tyutyunovoho rynku ta misce Philip Morris International v Ukrayini [Paradigms of tobacco producers and the place of Philip Morris International in Ukraine]. Biznes Inform – Business Inform. No. 11. P. 164–171. [in Ukrainian]
5. Tut kuriat: chym zhyve tiutiunovyi rynok Ukrainy u 2020 [They smoke here: how does the tobacco market of Ukraine live in 2020]. base.garant.ua. URL: https://daily.rbc.ua/ukr/show/kuryat-zhivet-tabachnyy-rynokukrainy-2020-1603357 [in Ukrainian]
6. Ofitsiinyi sait zhurnalu Forbes Ukraina [Official site of Forbes magazine Ukraine]. forbes.net.ua.URL: http://forbes.net.ua/ [in Ukrainian]
7. Ofitsiinyi sait kompanii «Filip Morris Ukraina» [Official site of Philip Morris Ukraine]. www.pmi.com/ukr. URL: http://www.pmi.com/ukr/ [in Ukrainian]
8. Tkachuk, V.V. (2014). Rynok tiutiunovykh vyrobiv v Ukraini: realii, problemy, perspektyvy rozvytku [Tobacco market in Ukraine: realities, problems, prospects]. Tovaroznavchyi visnyk – Commodity Bulletin. No. 7. P. 185–192. [in Ukrainian]
9. IQOS: vredno yly net. Chto na samom dele skazaly v amerykanskoi FDA [IQOS: harmful or not. What was actually said in the American FDA]. Portal Finance.ua. URL: https://news.finance.ua/ru/news/-/420387/iqos-vredno-ili-netchto-na-samom-dele-skazali-v-amerikanskoj-fda/ [in Russian]
10. Ofitsiinyi sait Philip Morris International [Official site Philip Morris International].www.pmi.com.ua.URL: https://www.pmi.com/markets/ukraine/uk/about-us/overview/ [in Ukrainian]
11. PrAT «Filip Morris Ukraina» Finansova zvitnist vidpovidno do Mizhnarodnykh standartiv finansovoi zvitnosti ta zvit nezalezhnoho audytora 2020 rik [PJSC «Filip Morris Ukraina» Financial statements in accordance with International Financial Reporting Standards and the Independent PMU FS 2020]. www.pmi.com.ua. URL: https://www.pmi.com/markets/ukraine/uk/media-centerv.final clean.pdf/ [in Ukrainian]
12. Illiashenko, S.M. (2005). Marketynhova tovarna polityka [Marketing product policy]. Sumy : Universytetska knyha. [in Ukrainian]
13. Evdokhova, L.N., Pynchukova, Yu.M., & Bolotko, A.Yu. (2016). Teoretycheskye osnovy tovarovedenyia [Theoretical foundations of commodity science]. Mynsk : Vysheishaia shkola. [in Russian]
14. Reklamnoe stoletie. Chelovek Malboro [Advertising century. A Marlboro man]. URL: https://adage.com/article/special-report-the-advertising-century/marlboro-man/140170/ [in Russian]
15. Value Line. Educational Articles. A Brief SWOT Analysis. URL: http://www.valueline.com/Stocks/Highlights/Philip_Morris_International__A_Short_SWOT_Analysis.aspx/ [in Englіsh]
16. Tsely y osnovnie etapy portfelnoho analyza STPLAN.RU stratehycheskoe upravlenye y planyrovanye [Objectives and main stages of portfolio analysis. STPLAN.RU strategic management and planning.]. base.garant.ru. URL: http://www.stplan.ru/articles/theory/bkg.htm/ [in Russian]
Опубліковано
2022-08-10
Як цитувати
Щебликіна, І., Щебликіна, З., & Лабенська, Ю. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ РИНКУ ТЮТЮНОВИХ ВИРОБІВ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (1 (53), 111-116. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2022-1-53-20
Розділ
Економіка праці, управління персоналом та маркетинг