ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПРОМИСЛОВОГО МАРКЕТИНГУ МЕТАЛУРГІЙНИХ ПІДПРИЄМСТВ

  • Ю.Д. Лабенська
  • М.М. Іванов
Ключові слова: маркетингова стратегія, промисловий маркетинг, підприємство, конкурентоспроможність, ринок, Метінвест Холдинг, ефективність

Анотація

У статті висвітлено поняття та сутність маркетингової стратегії, теоретичні та практичні аспекти споживчого і промислового маркетингу, виявлено їхні відмінності. Розглянуто сутність, ознаки та критерії сегментування ринку, важливого етапу стратегічного аналізу галузі, що ґрунтується на пошуку ключових факторів успіху, визначає найпривабливіші сегменти ринку і сприяє удосконаленню структури виробництва і управління. Актуалізовано значення попиту на промислові товари, шляхів збільшення обсягу збуту, інноваційної діяльності та комунікаційної політики підприємства. Проаналізовано стратегію промислового маркетингу ТОВ «Метінвест Холдинг» та визначено особливості, що впливають на ефективність та успішність його діяльності в цілому. Компанія будує довгострокові відносини з клієнтами та надає послуги високої якості. Головним пріоритетом обслуговування є особистий контакт, що включає в себе переговори з клієнтами, особливі умови замовлення, надання технічної підтримки та безперебійну доставку. «Метінвест Холдинг» підтримує прозорість операцій та наголошує на корпоративній відповідальності, активізує взаємодію зі своїми стейколдерами, впроваджує інновації та цифровізацію. Таким чином, вітчизняні виробники промислової продукції при формуванні маркетингової стратегії підприємства повинні враховувати як загальноприйняті ринково-економічні фактори впливу, так і галузеві особливості господарювання. Для забезпечення ефективності роботи підприємствам необхідно орієнтуватись на розширення масштабів діяльності, використовувати свої ринкові позиції, зв’язки, фінансові можливості, приділяти достатню увагу створенню якісної, затребуваної споживачем продукції, розвивати власну присутність на зовнішніх ринках, впроваджувати інновації та цифровізацію.

Посилання

1. Haghkhah A. Marketing Mix Practices in the Industrial Market. 2011. URL: https://www.researchgate.net/publication/23386906 (accessed: 25.10.2021).
2. Boychuk I.V, Dmytriv A.Ya. Marketynh promyslovoho pidpryyemstva. Kyiv : Tsentr uchbovoyi literatury, 2014. 620 s.
3. Levchenko K.A. Marketynhova stratehiya pidpryemstva na rynku promyslovykh tovariv Ukrayiny: poryadok formuvannya ta stratehichni ryzyky. Ekonomika ta derzhava. 2018. № 3. S. 113–117.
4. Kotler F., Armstrong G. Osnovy marketinga. Professionalnoye izdaniye: 12-ye izd. Moskva : Vil’yams, 2009. 1072 s.
5. Mak-Donald M. Strategicheskoye planirovaniye marketinga. Sankt-Peterburg : Piter, 2000. 320 s.
6. Praude V.R., Bilyy O.B. Marketynh : navch. posib. Kyiv : Vyshcha shk., 1994. 256 s.
7. Fatkhutdinov R.A. Strategicheskiy marketing. Sankt-Peterburg : Piter, 2007. 346 s.
8. Porter Ye.M. Konkurentnaya strategiya: Metodika analiza otrasley i konkurentov. Moskva : Al’pina Biznes Buks, 2005. 454 s.
9. Svyatnenko V.Yu. Promyslovyy marketynh : navch. posib. Kyiv : MAUP, 2001. 264 s.
10. Shapiro B.P., Bonoma T.V., Segment H. .Industrial Markets. Harvard Business Review. 1984. Vol. 62. URL: https://docplayer.net/15214777-How-to-segment-industrial-markets.html (accessed: 12.10.2021).
11. Malich L.A., Tolpezhnikova T.H., Balashov M.I., Taratorin O.M. Shlyakhy udoskonalennya marketynhovykh stratehiy pronyknennya pidpryyemstva na mizhnarodni rynky. Efektyvna ekonomika. 2020. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7774 (accessed: 24.10.2021).
12. Paderin I.D., Goryashchenko U.G. Strategic priorities of innovative development of entrepreneurship. Economic Bulletin of Donbass. 2021. № 1(63). P. 103–107.
13. Vodianka L.D. On the question of the economic essence of the concept of innovation and their classification. Innovative economy. 2012. P. 173–178.
14. Hippel E. A customer-active paradigm for industrial product idea generation. Research Policy. 1978. Vol. 7. Iss. 3. P. 240–266 .
15. Myronenko E.V., Fomichenko I.P., Barkova S.O., Alayeva M.V. Osoblyvosti rozvytku komunikatsiynoho seredovyshcha promyslovoho pidpryyemstva v suchasnykh umovakh hospodaryuvannya. Ekonomichnyy visnyk Donbasu. 2021. № 2(64). S. 144–150.
16. Foster T. Industrial Marketing Communication. A revolutionary journey from Marketplace to Marketspace : doctoral thesis. Lulea University of Technology. 2006. 276 p.
17. METINVEST HOLDING LLC: about the company. URL: https://metinvestholding.com/ua/about (accessed: 27.10.2021).
18. Metinvest. Standing together: annual report, 2020. URL: https://metinvestholding.com/en/investor/annualreports (accessed: 22.10.2021).
Опубліковано
2022-08-10
Як цитувати
Лабенська, Ю., & Іванов, М. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПРОМИСЛОВОГО МАРКЕТИНГУ МЕТАЛУРГІЙНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (1 (53), 117-121. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2022-1-53-21
Розділ
Економіка праці, управління персоналом та маркетинг